Liczba wyników: 403
Stosunek Polaków do ZUS w dużej mierze określa usytuowanie na linii kierunku przepływu pieniędzy – wynika z badania CBOS. Wśród odprowadzających składki przeważają oceny negatywne, natomiast wśród beneficjentów otrzymujących emerytury i renty – pozytywne. Dobrym ocenom ZUS sprzyja też osobisty kontakt z jego placówkami oraz pozytywne opinie o jakości obsługi klientów przez tę instytucję.
Ponad stu warszawskich seniorów od marca uczy się obsługi komputera oraz wykorzystywania możliwości, jakie daje Internet, w ramach trzystopniowego programu edukacyjnego „Senior dla Seniora". Zdobytą wiedzę i umiejętności będą przekazywać równolatkom oraz innym osobom w swoim otoczeniu. Program edukacyjny, zorganizowany przez Orange i instytut badawczy NASK, ma upowszechniać umiejętności korzystania z nowych technologii wśród osób w wieku 60+. Szkolenia mają przekonać seniorów, że komputery i Internet nie są „tylko dla młodych".
W czasach szybkiego postępu technicznego, gdy znaczna część informacji rozpowszechniana jest w formie elektronicznej, a wiele instytucji (w tym banki i urzędy) oferuje usługi za pomocą sieci Internet, niejeden ze współczesnych seniorów napotyka na szereg problemów i może czuć się nieco zagubiony. Fizyczny brak dostępu do komputera oraz brak umiejętności jego obsługi i poruszania się w Internecie ograniczają możliwości korzystania z informacji udostępnianych za pośrednictwem nowoczesnych technologii. Projekt "e-Senior, czyli mędrzec XXI wieku", umożliwia trójmiejskim seniorom zarówno dostęp do narzędzi, jak i wiedzy zawartej w Internecie.
Brak ruchu oznacza wyższe ryzyko chorób serca u kobiet powyżej 30 roku życia niż palenie papierosów, otyłość i nadciśnienie, odkryli uczeni z University of Queensland.
Pot to coś więcej niż oznaka dobrego treningu. Daje ważne informacje o naszym zdrowiu, dostarczając wskazówek na temat odwodnienia, zmęczenia, poziomu cukru we krwi, a nawet poważnych chorób, takich jak mukowiscydoza, cukrzyca i niewydolność serca. Teraz można analizować pot dzięki czujnikowi „sweatainer", który można drukować w 3D.
Największa w Polsce kampania edukacyjna „STOP UDAROM" znowu zaskakuje kolejnym, ciekawym projektem. Tym razem jest to edukacyjny wideo klip zatytułowany „GRAMY W RYTMIE SERCA". Jego celem jest zwrócenie uwagi na migotanie przedsionków w kontekście zagrożenia udarem mózgu u osób, które cierpią na taką arytmię. Dzięki muzycznej metaforze poznajemy brzmienie prawidłowego i nieprawidłowego rytmu serca.
Chociaż powszechnie wiadomo, że regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają ryzyko niemal wszystkich chorób przewlekłych, mechanizmy, które odpowiadają za to, nie są do końca jasne. Teraz uczeni z Uniwersytetu Kopenhaskiego odkryli, że korzystne skutki wysiłku fizycznego mogą częściowo wynikać ze zmian w strukturze naszego DNA.
Co nam w sercach gra? Różne pasje, emocje, przeżycia, każdemu z nas inne i w różny sposób. I choć wszyscy mamy „coś innego w sercu", to każde serce może w pewnym momencie życia nie działać prawidłowo i być narażone na poważne choroby. "Tyle się mówi o naszych sercach. Ale czy naprawdę umiemy słuchać, co mają nam do powiedzenia? Czy w pogoni za codziennymi sprawami umiemy zatrzymać się i poświęcić chwilę naszemu zdrowiu?" - te pytania stawia ekspertom Wojciech Malajkat. Aktor, w wyjątkowej etiudzie edukacyjnej, zwraca uwagę Polaków na najczęstszą arytmię serca - migotanie przedsionków - i jej związek z udarem mózgu. W tym niestandardowym spektaklu, oprócz znanego aktora, uczestniczą wybitni kardiolodzy: prof. Janina Stępińska i prof. Przemysław Mitkowski.
Chorwacja to położony nad Adriatykiem malowniczy kraj, słynący z zachwycających krajobrazów, doskonałej kuchni i wspaniałego, śródziemnomorskiego klimatu. Trudno się więc dziwić, że od lat Chorwacja to jeden z ulubionych wakacyjnych kierunków Polaków.
Producenci jedzenia nie żałują cukru w swoich produktach, także tych, które nie są słodyczami. Wszystko dlatego, że znacznie poprawia smak i dzięki temu zwiększa sprzedaż. Okazuje się jednak, że nie tylko eksperci zwracają uwagę na to, że artykuły spożywcze są za słodkie, sami konsumenci także tak je postrzegają.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość