Liczba wyników: 3302
Różne rodzaje cukru różnie oddziałują na nasz organizm. Fruktoza, czyli cukier owocowy, może zwiększać uczucie głodu.
Cukier jest dodawany do tak wielu produktów, że trudno przetrzegać rekomendacji dotyczących dziennej jego dawki. Przejrzyj poniższe wskazówki, a łatwiej będzie ci uniknąć nadmiaru tego składnika w diecie.
Cukier jest obecnie dodawany do wielu różnych produktów, m. in. do napojów, jogurtów, ketchupu, etc. Przez to zaś trudniej jest ocenić, ile go sobie realnie codziennie dostarczamy. Tymczasem nadmiar tego składnika zagraża sercu.
Większe ilości cukru w diecie to znacznie wyższe ryzyko demencji. Picie słodkich napojów i słodzenie herbaty nie jest wskazane dla osób zagrożonych chorobą Alzheimera.
Wytwarzana przez sam nasz mózg fruktoza (rodzaj cukru) może sprzyjać otyłości i cukrzycy.
Jeśli producenci zmniejszą ilość cukru w napojach, może znacznie obniżyć częstość występowania nadwagi, otyłości i cukrzycy typu 2.
Ageizm prezentowany wobec samych siebie jest bardzo powszechny, a prowadzi do słabszego zdrowia, a nawet skraca życie.
Wśród wielu osób panuje mit, że cukier trzcinowy jest znacznie zdrowszy niż cukier biały. Cukier jest w zasadzie czystą sacharozą. Powstaje w procesie rafinacji, czyli oczyszczania melasy – ciemnobrązowego syropu, którego znaczny udział stanowi dwucukier sacharoza. W zależności od stopnia rafinacji otrzymywany jest różny rodzaj cukru. Im cukier mniej oczyszczony, tym ma ciemniejszą barwę. Jednak należy podkreślić, że wartość energetyczna cukru białego i brązowego jest praktycznie taka sama.
Na kontrolę cukru we krwi, która jest zaburzona u osób z cukrzycą, mają wpływ różne czynniki, w tym czas posiłków w odniesieniu do pory do snu, a także poziom melatoniny, hormonu uwalnianego głównie w nocy, który pomaga regulować cykle snu i czuwania.
Producenci jedzenia nie żałują cukru w swoich produktach, także tych, które nie są słodyczami. Wszystko dlatego, że znacznie poprawia smak i dzięki temu zwiększa sprzedaż. Okazuje się jednak, że nie tylko eksperci zwracają uwagę na to, że artykuły spożywcze są za słodkie, sami konsumenci także tak je postrzegają.