Liczba wyników: 9171
Nie to nie żart. Choć wielu ludzi wskazuje, że alkohol niszczy ich związek (szczegolnie, gdy jest nadużywany), nowe badania pokazują, że dobrze jest, jeśli partnerzy lubią wspólnie wypić drinka.
Brak wystarczającej ilości snu może wpływać na wagę, ale nowe badania potwierdzają również związek między czasem zasypiania i budzenia się a ilością tkanki tłuszczowej.
Dotychczasowe badania wskazywały, że optymiści cieszą się dłuższym życiem. Teraz uczeni rewidują tę zależność - być może to właśnie optymizm zagraża zdrowiu i zmniejsza prawdopodobieństwo długowieczności.
Życiowi partnerzy często narzekają, że czują niedocenieni. Nowe badania uczonych z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley sugerują, że jedną z przyczyn takiego status quo może być kiepski sen...
Co motywuje ludzi do cięższej pracy: obietnica nagrody czy groźba kary? Nowe badania uczonych z Michigan State University Business wykazują, że to marchewka - a nie kij - jest kluczem do zwiększenia produktywności.
W tegoroczne wakacje statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 3 godziny i 5 minut - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP. Było to o 2 minuty więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Ponad 60% Polaków reprezentujących różne grupy zawodowe uważa, że osoba otyła jest leniwa i tylko ok. 15% ankietowanych charakteryzuje osobę z nadwagą jako kompetentną. Najbardziej radykalna w ocenianiu pracowników z otyłą sylwetką jest kadra zarządzająca - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie organizatorów programu „Chitinin Extra. Lżej w pracy”.
Znacząca grupa przedsiębiorców utrzymuje plany zwiększania zatrudnienia - wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad i TNS OBOP. Po fali wiosennego entuzjazmu odczuwalne jest pewne ostudzenie opinii dotyczących możliwej znaczącej poprawy kondycji gospodarczej, jednak według przedsiębiorców kryzys wydaje się być już za nami.
Wielofunkcyjna oferta - handel, rozrywka i gastronomia pod jednym dachem, duża liczba sklepów znanych marek oraz dogodny dojazd - to trzy najważniejsze czynniki, które decydują o popularności centrów handlowych, wynika z badań, przeprowadzonych przez Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International na zlecenie spółki Fabryka Biznesu.
Polskie społeczeństwo znacząco zmieniło się w ciągu ostatnich kilku lat, nie dotyczy to jedynie spraw materialnych, modyfikacji uległ również aspekt mentalny. Dowodem na to są, między innymi badania, z których wynika, że po raz pierwszy od dłuższego czasu więcej jest tych Polaków, którzy sprzeciwiają się karze śmierci niż tych, którzy ją aprobują.