Liczba wyników: 417
Prawie 90% dorosłych Polaków w ciągu dwóch ostatnich lat nie miało zleconego badania tarczycy. Międzynarodowa kampania Tydzień Walki z Chorobami Tarczycy zorganizowana w dniach 23-29 maja br. pod patronatem Ministra Zdowia ma pomóc w poprawie sytuacji.
W najbliższą sobotę w centrum Warszawy rozpocznie się kampania społeczna na rzecz promocji zdrowego trybu życia „Jesteśmy aktywni”. W promocję aktywnego trybu życia zaangażowały się polskie gwiazdy telewizji i estrady.
Ruszyła nowa kampania promująca badania profilaktyczne, dzięki którym dostatecznie wcześnie można wykryć raka piersi i podjąć skuteczne leczenie. Akcja pod hasłem „Uratuj kobietę” ma zachęcić do przekonywania swoich sióstr, mam, babć, aby pokonały lęk i poddały się badaniom.
6 marca rusza kampania społeczno - edukacyjna „Odchudzamy Polaków" zainicjowana przez Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością pod patronatem prof. dr hab. n. med. Barbary Zahorskiej - Markiewicz. Szacuje się, że na nadwagę lub otyłość cierpi już ponad połowa Polaków.
Z badań przeprowadzonych przez CBOS w 2008 roku wynika, że 77% gospodarstw domowych w Polsce nie ma oszczędności pieniężnych, na wsi odsetek ten jest nawet większy i sięga 82%. Poza tym, 41,5% gospodarstw spłaca różnego rodzaju pożyczki i kredyty. Nawet niewielkimi kwotami trzeba jednak umieć zarządzać, stąd kampania edukacyjna „Zaplanuj swoją przyszłość".
Trwa kampania zachęcają do codziennego ruchu bez względu na wiek. „Rusz się Polsko” zachęca Polaków do regularnych ćwiczeń.
Wystartowała właśnie kampania edukacyjna „Nie daj się zjeść chorobie”, której celem jest podniesienie świadomości istnienia problemu niedożywienia w chorobie oraz wskazanie korzyści, które płyną ze stosowania leczenia żywieniowego. Okazuje się aż 55 procent pacjentów, którzy przyjmowani są do szpitali jest niedożywionych.
Kogo widzimy, gdy patrzymy na osoby starsze? Co zauważamy oglądając wiekowych przechodniów? Czy widząc kogoś zaawansowanego w latach dostrzegamy coś więcej niż zmarszczki? Nowa kampania „See the Person Not the Age" ma na celu walkę z wykluczeniem społecznym osób starszych.
Po raz piąty rusza kampania „Za różnorodnością. Przeciw dyskryminacji.”, w ramach której kolorowa ciężarówka Komisji Europejskiej przemierza kraje należące do UE. Przedsięwzięcie stanowi element działań Komisji mających na celu uświadomienie obywatelom ich praw chroniących przed dyskryminacją i umożliwiających przeciwstawianie się przejawom niesprawiedliwego zachowania.
21 kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię „Bialaczka - sprawdź, czy nie weszła ci w krew" zorganizowaną przez Fundację Urszuli Jaworskiej i Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Kampania ta ma na celu edukację społeczeństwa i zachęcenie do regularnego wykonywania morfologii krwi jako podstawowego badania we wczesnej diagnostyce chorób hematologicznych.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość