Liczba wyników: 1566
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadziła analizę dzienników ogólnopolskich („Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”) pod kątem wydźwięku materiałów dotyczących ministrów w obecnym rządzie. Badanie dotyczyło tekstów opublikowanych w dniach od 1 do 31 sierpnia 2011.
Większość Polaków opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z budżetu państwa, nie zaś z abonamentu lub innej opłaty wnoszonej bezpośrednio przez obywateli – wynika z badania CBOS. Na ogół aprobowana jest funkcjonująca obecnie praktyka pozyskiwania przez publiczne radio i telewizję pieniędzy z emisji reklam. Pomysł wprowadzenia – zamiast dotychczasowego abonamentu – nowej opłaty audiowizualnej, którą zobowiązane byłyby płacić gospodarstwa domowe niezależnie od tego, czy posiadają radio lub telewizor, częściej spotyka się ze sprzeciwem niż aprobatą.
Darmowe reklamówki w polskich sklepach były, ale się skończyły, a klienci z czasem przyzwyczaili się do płacenia za siatki dla dobra Matki Ziemi. Czy na pewno? We wrześniu 2011 roku Tesco wprowadziło darmowe jednorazówki i okazało się, że klienci nie są obojętni - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu Kompas Social Media. Dlaczego jednorazówka nie jest jednorazówką oraz kto zyskał, a kto stracił na płatnych reklamówkach?
Ubiegłoroczna zmiana rozkładu jazdy PKP przerodziła się w klęskę, najczęściej opisywaną w mediach słowem "chaos". Natomiast w tym roku, czy to dzięki rozsądkowi PKP, czy aktywności ministra Nowaka, czy może -a raczej przede wszystkim- dzięki sprzyjającej pogodzie, udało się uniknąć katastrofy. Mediom nie pozostało nic innego jak opisywać wydarzenia bez tonu sensacji - informuje raport Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów. Dowodem na sukces PKP może być również brak wzmożonego ruchu w mediach społecznościowych w pierwszych dniach obowiązywania nowego rozkładu.
Boże Narodzenie to wyjątkowy czas w roku, który Polacy chętnie spędzają w gronie najbliższych, podczas tradycyjnej wieczerzy wigilijnej oraz rodzinnych spotkań. Święta to jednak także okres zwiększonych wydatków, nie tylko na jedzenie, prezenty czy bożonarodzeniowe ozdoby. Jak wynika z raportu „Świąteczne rachunki Polaków” opracowanego przez platformę MAM, na podstawie badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy SW Research, zwiększone zużycie domowych mediów w grudniu powoduje wzrost opłat średnio aż o 22%! Styczeń to dla większości badanych kolejny wyjątkowo trudny miesiąc. Zwłaszcza że 1/3 Polaków opłaca wówczas także zaległe rachunki za listopad odłożone na później w związku z dodatkowymi wydatkami przeznaczanymi na przygotowania do świąt.
Jakkolwiek rak płuc jest tradycyjnie uważany za chorobę palaczy, 15-20 procent nowo zdiagnozowanych nowotworów płuc występuje u osób, które nigdy nie paliły, a wiele z nich jest w wieku 40-50 lat.
Jeśli ktoś odczuwa panikę, gdy nie ma w pobliżu swojego smartfonu, nierzadko również zmaga się z ogólnym poczuciem nieadekwatności i niższości.
Spanie krócej niż siedem godzin na dobę wiąże się z większym ryzykiem rozwoju nadciśnienia tętniczego.
Choroba wieńcowa i poważna depresja mogą być genetycznie powiązane poprzez szlaki zapalne związane ze zwiększonym ryzykiem kardiomiopatii, czyli zwyrodnieniowej choroby mięśnia sercowego.
Uważność pozwala na osłabienie objawów stresu pourazowego u osób, które przeżyły nagłe zatrzymanie krążenia (NZK).