Liczba wyników: 844
Chyba każdemu klientowi banku zdarzyło się odebrać telefon od konsultanta proponującego nowe produkty czy specjalne oferty. Mimo że takie rozmowy bywają męczące, czasami warto dokładniej zapoznać się z propozycjami, bowiem mogą okazać się dla nas korzystne. Aby jednak ustrzec się przed ewentualnymi oszustami, powinniśmy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać. Eksperci Expandera podpowiadają, na co zwrócić uwagę, o co warto zapytać konsultanta oraz co powinno wzbudzić naszą czujność.
Babciu przyjedziemy do Ciebie na święta....w 2010 roku. Nie jest to żart. Tak często kończą się rozmowy telefoniczne wnuków z dziadkami. Do niedawna sytuacja, w której dziadkowie mieszkali od wnuków na tyle daleko, by nie mogli się widywać choćby co kilka dni, była raczej rzadka. Obecnie w czasie częstszych przeprowadzek a nawet wyjazdów za granicę w poszukiwaniu pracy, model dziadków mieszkających kilkaset kilometrów dalej zdarza się coraz częściej. Jak nie stracić kontaktu z wnukami mieszkając tak daleko od nich?
Wypadki, katastrofy, siła żywiołów, wojny, głód pochłaniają tysiące ofiar na całym świecie. O jednych nigdy nie usłyszymy, inne dotykają nas bardzo osobiście. Co się wówczas dzieje? Najpierw szok i niedowierzanie, następnie śledzenie najnowszych informacji. Czas jakoś inaczej płynie, wszystko omawiane jest w kontekście tego, co się stało. Odczuwamy potrzebę jednoczenia się, rozmowy o swoich emocjach, mamy poczucie niestandardowego doświadczenia, wielkości i wyjątkowości chwil. Potem przychodzi żałoba - czas spokoju rozmyślań, wspomnień, ale dla niektórych także... wielkiego zarobku.
Regulacje unijne sprawiły, że za wakacyjne rozmowy w krajach UE po raz pierwszy klienci telekomów zapłacą jak w ojczyźnie. Jest więc szansa, że miłośnicy zagranicznych urlopów i telefonicznych pogaduszek rzadziej będą trafiali do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Aktualnie w bazie jest blisko 302 tys. dłużników telekomów. Przeciętny dług wynosi 2 357 zł, ale rekordzista ma na minusie rachunki telefoniczne o wartości 189,5 tys. zł. Całość zaległości przekracza 711 mln złotych – wynika z danych BIG InfoMonitor.
Osoby starsze plasują się dopiero na czwartym miejscu, jeśli chodzi o dostęp do wybranych świadczeń usług medycznych, natomiast co 20 osoba spotkała się z sytuacją, że jej, bądź jej krewnemu odmówiono leczenia ze względu na wiek - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Problemy polskich seniorów nie mogą pozostać niezauważone, dlatego pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ruszyła Kampania „Rozmowy o czasie", mająca na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na standardy leczenia osób starszych chorych na nowotwory układu krwiotwórczego.
19 mln zł – to kwota, którą przestępcy w 2017 r. wyłudzili od seniorów m.in. przez telefon, podając się za pracowników firm pożyczkowych i operatorów telekomunikacyjnych. Tylko w I kw. 2018 r. w wyniku tego typu oszustw starsze osoby utraciły 4,3 mln zł. W trakcie rozmowy telefonicznej można nie tylko paść ofiarą przestępstwa, np. gdy oszust podaje się za pracownika banku w celu wyłudzenia danych osobowych, ale także zawrzeć niekorzystną umowę, co z całą pewnością dotkliwie odczuje nasz domowy budżet. Warto zatem wiedzieć, jak uniknąć podejmowania takich błędnych decyzji i jak bezpiecznie zawierać umowy na odległość, by te nie stały się źródłem poważnych problemów finansowych.
Media społecznościowe mogą pomóc zachować i poszerzać kontakty z innymi, ale mogą też wywoływać negatywne skutki dla naszego stanu psychicznego.
Osoby cierpiące na lęk, depresję i inne schorzenia psychiczne mogą wkrótce korzystać z aplikacji na smartfony, której celem jest interpretacyjna modyfikacja zaburzeń poznawczych (cognitive bias modification for interpretation, CBM-I), czyli sposób na zmianę nawyków psychicznych bez wizyty u terapeuty.
Różne wzorce ruchu w ciągu doby są powiązane ze zdrowiem serca. Jak się okazuje, wystarczą drobne zmiany w codziennej rutynie, by zmniejszyć zagrożenie zawałem czy udarem.
Osoby cierpiące na problemy psychiczne odznaczają się krótszą średnią długością życia.