Liczba wyników: 1021
Polacy pytani o to, jak często badają swój wzrok, w prawie 60% deklarują wizyty u specjalisty raz na rok lub dwa. Jednocześnie według wyników raportu „Polak z wadą wzroku”, dla 65% respondentów najczęściej deklarowanym wyborem przy badaniu wzroku jest kontrola u lekarza okulisty.
„Młodociani dziadkowie" uważają, że nie mieli do końca wpływu na własne życie i wybór partnera. Z badania CBOS przeprowadzonego na potrzeby Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3" wynika, że pojawienie się dziecka było głównym powodem zawarcia małżeństwa przez respondentów. Robili to pod naciskiem własnych rodziców, a w przypadku, gdy sytuacja się powtórzyła oni również namawiali swoje dzieci do zalegalizowania związku.
Prawie wszyscy Polacy dobrze wspominają swoje relacje z rodzicami – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS. Szczególny sentyment wśród respondentów budzą mamy, które częściej pełniły rolę powierniczek pierwszych sekretów, były proszone o pomoc i służyły radą.
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.
Często słyszymy, że liczy się wnętrze. Wolimy oceniać ludzi za osobowość, nie powierzchowność. A jednak wizerunek stanowi ważną składową oceny wystawianej nam przez innych. Zdaniem niemal połowy respondentów CBOS dbałość o siebie zwiększa szansę na sukces zarówno w sferze zawodowej, jak prywatnej.
Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty życia, większość Europejczyków czuje się szczęśliwa. Przeciętnie 85% respondentów z 27 państw Unii Europejskiej deklaruje, że jest szczęśliwa – wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr zrealizowanego przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej.
Cena przegrywa z jakością? Okazuje się, że dla wielu osób tak właśnie jest w przypadku wyboru operatora komórkowego. Dla 41 procent respondentów cena jaką ponoszą za usługi komórkowe jest podstawowym kryterium wyboru – wynika z badania Ericsson.
Tylko 16% Polaków uważa, że to kobiety są lepszymi szefami niż mężczyźni. Wśród mężczyzn jeszcze mniej badanych wskazuje na kobietę jako dobrego przełożonego, bo tylko 12%. Co czwarty respondent mówi, że woli mieć szefa mężczyznę, a nie kobietę – wynika z raportu „Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?”.
Ponad połowa Polaków (65 procent) chciałoby jawności zarobków w każdej firmie – wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis Praca.pl. Co piąty respondent nie chciałby jednak, aby lista płac była powszechnie znana. Jaką opinię na temat jawności zarobków mają Polacy?
Ponad połowa, bo 56% Polaków spodziewa się premii, a aż 51% respondentów oczekiwałoby z nowym rokiem podwyżki wynagrodzenia. Polscy pracodawcy już od kilku lat nie przeżywali takiej presji płacowej – wynika z badania „Monitor Rynku Pracy”, prowadzonego przez agencję doradztwa personalnego Randstad.