Liczba wyników: 1816
Wielu osobom trudno wyobrazić sobie codzienne życie bez telefonu komórkowego. Jednak biorąc pod uwagę przeprowadzone niedawno badania, warto zachować rozwagę w korzystaniu z osiągnięć techniki.
Według danych GUS liczba klientów telefonii komórkowej we wrześniu 2013 wyniosła 56 mln. Oznacza to, że wielu Polaków używa na co dzień więcej niż jednej karty SIM (np. prywatna i służbowa). W parze ze sprzedażą usług telekomunikacyjnych idą zakupy telefonów komórkowych. Gdzie i na jakich zasadach najlepiej kupić telefon? U operatora telefonii komórkowych, a może w sklepie tradycyjnym lub internetowym?
W 92 proc. polskich gospodarstw domowych jest co najmniej jeden telefon stacjonarny lub komórkowy - wynika z badań ankietowych zleconych przez Dyrektoriat Generalny ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów Komisji Europejskiej. Średnia dla 27 krajów Unii to 95 procent - podaje "Gazeta Prawna".
Związku między rozwojem nowotworów a używaniem telefonów komórkowych dopatrywano się już dawno, informacje takie jednak często nie były dostatecznie potwierdzone. Jak informuje Daily Telegraph, właśnie opublikowano badania dotyczące tej kwestii przeprowadzone przez WHO - wspomniana zależność nie jest mitem.
Urząd Komunikacji Elektronicznej po raz kolejny otrzymuje sygnały od abonentów oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nasileniu się zjawiska nieodebranych połączeń z nieznanych numerów bądź tzw. „głuchych telefonów”.
Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” uruchomiło Telefon Zaufania dla osób starszych, potrzebujących wsparcia psychologicznego. Inicjatywie przyświeca motto: „Troski i kłopoty dzielone z drugim człowiekiem maleją o połowę”. Partnerem merytorycznym Telefonu są eksperci Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Rozmowa przez telefon w trakcie prowadzenia samochodu może nieść za sobą nie tylko kosztowne, ale tragiczne konsekwencje. Tylko w 2014 roku, co czwarty wypadek spowodowany był używaniem telefonu w czasie jazdy – wynika ze statystyk policyjnych. 200 zł mandatu i 5 punktów karnych, utrata prawa jazdy i ryzyko spowodowania poważnych zdarzeń na drodze – to skutki rozmów telefonicznych w czasie prowadzenia auta.
W dzisiejszych czasach za pomocą smartfona możemy zlecać przelewy, płacić w sklepach tradycyjnych i internetowych, a nawet wypłacać pieniądze z bankomatów. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ale powoduje, że trzeba być bardzo ostrożnym podczas korzystania z tego urządzenia. Ryzyko wiąże się bowiem nie tylko z jego zgubieniem czy kradzieżą. mBank ostrzegał niedawno przed wirusem, który atakuje nasze smartfony i wyłudza informacje potrzebne do kradzieży pieniędzy z konta.
Starsze osoby często obawiają się korzystać z bankowości internetowej i w dalszym ciągu składają wszystkie dyspozycje dotyczące obsługi konta w oddziałach. Wyjściem dla nich może się okazać możliwość obsługi rachunku za pomocą telefonu. Dzięki niej mogą zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze - przelewy telefoniczne są nawet kilkukrotnie tańsze niż te, zlecane w placówkach banków.
Jak poinformował Martin Cooper, ojciec telefonii komórkowej, wkrótce w przenośny aparat telefoniczny masowo wmontowywane będą urządzenia mierzące parametry życiowe człowieka. Nowa technologia na bieżąco więc będzie informowała o stanie zdrowia i ostrzeże o zbliżającym się zawale mięśnia sercowego.