Liczba wyników: 746
5 grudnia rozpoczyna się dwunasta Świąteczna Zbiórka Żywności. Akcja organizowana przez Federację Polskich Banków Żywności potrwa do 7 grudnia. W tym czasie ponad 38 000 wolontariuszy w około 2700 sklepach w całej Polsce będzie zbierać żywność na rzecz potrzebujących. Hasło tegorocznej Świątecznej Zbiórki Żywności brzmi „KUP COŚ DLA NIE SIEBIE”.
29 marca już po raz drugi rusza akcja bezpłatnych badań okulistycznych. Przez dwa miesiące mobilny gabinet odwiedzi dziesięć polskich miast. Badania profilaktyczne pod hasłem „Utrzymaj ostrość wzroku” to szansa na wczesne wykrycie zwyrodnienia plamki żółtej związanego z wiekiem, które jest główną przyczyną ślepoty u osób powyżej 40 roku życia w krajach uprzemysłowionych. W Polsce na AMD choruje milion osób.
16 i 17 marca odbędzie się II Ogólnopolska Zbiórka Żywności organizowana przez Caritas. Wolontariusze będą zbierać produkty z długim terminem ważności, by przygotować świąteczne paczki dla najuboższych. Podobnie jak było to przed Bożym Narodzeniem, zbiórce będzie towarzyszyć akcja SMS-owa.
Keith Richards, Robert Plant i Sting, a także Bruce Springsteen, Ringo Starr, Robert De Niro, Susan Sarandon i wielu innych wzięli udział w społecznej kampanii "We Are Not Afraid".
27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.
Coroczna akcja „Dry January', czyli „Suchy styczeń" ma na celu promowanie ograniczenia spożycia alkoholu. Przedsięwzięcie obejmuje rezygnację z napojów wyskokowych przez cały miesiąc. Warto się przyłączyć - efekty są zaskakująco dobre dla zdrowia, mówią lekarze.
23 kwietnia przypada Światowy Dzień Książki. Z tej okazji miłośnicy literatury po raz kolejny zbiorą w wielu miastach Polski, by przez 5 minut głośno czytać fragmenty książki. Aktualnie zbierane są propozycje Internautów dotyczące tytułu, który posłuży czytającym. Akcja ma za zadanie promocję czytelnictwa .
„Utracone Odzyskane” to kampania edukacyjna prowadzona w ramach projektu Muzeum Utracone. Znane i cenione osoby wypowiadają się na temat utraconych dzieł sztuki. Akcja ma na celu uświadomienie społeczeństwu skali zniszczeń oraz grabieży obiektów kultury podczas drugiej wojny światowej.
Szybkość dostępu do informacji, myśli i idei ma w dzisiejszych czasach pierwszorzędne znaczenie. Przemiany kulturowe są coraz szybsze. W zglobalizowanym świecie Polacy nie mogą sobie pozwolić na bierność w poszerzaniu i aktualizowaniu swojej wiedzy. Jeśli mamy konkurować z innymi narodami, musimy mieć natychmiastowy dostęp do najbardziej aktualnych myśli i idei powstających na świecie. Akcja "Czytaj oryginały" ma na celu promowanie wśród Polaków czytelnictwa pozycji napisanych w językach obcych.
Rozpoczeła się coroczna akcja "16 dni przeciwko przemocy wobec kobiet". Inauguracja miała miejsce 25 listopada, w dniu obchodzonym jako Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.