Liczba wyników: 737
W tym roku na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy 7,3 mld zł - wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska. To tyle, ile wystarczyłoby na zakup 12 nowych Dreamlinerów! Część tej kwoty - 859 mln zł, czyli wartość połowy Stadionu Narodowego - wydamy na zakup upominków w Internecie.
Dom pachnie piernikami, na patelni smaży się karp, a w wazie czeka już zupa grzybowa. Jednak nie wszyscy mogą się cieszyć w pełni smakiem Świąt. Alergików nawet Boże Narodzenie nie zwalnia z ostrożności w wybieraniu potraw. A uważać powinniśmy wszyscy, bo często nie zdajemy sobie nawet sprawy ze swojej wrażliwości na niektóre produkty.
Pięknie nakryty stół podkreśla odświętność chwili i jest wyrazem naszego szacunku dla zaproszonych gości, z którymi pragniemy dzielić czas. Ozdobna porcelanowa zastawa, błyszczące sztućce, dopasowane kolorystycznie serwetki to minimum klasycznej elegancji.
Niemal połowa Polaków (47%) spośród rzeczy niematerialnych wybrałoby na podarunek dla siebie zdrowie, a 27% udaną rodzinę i szczęście osobiste. 13% respondentów zaś chciałoby otrzymać lepszą pracę, wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP.
Prawie 60% Polaków nie spotka się w Święta przynajmniej z jednym z członków najbliższej rodziny. Ze względu na nasilające się zjawisko migracji, odległości, jakie musieliby pokonać Polacy by spotkać się z najbliższymi stają się ogromne. Prawie 80% z nich musiałoby przebyć setki, a ponad ¼ (27%) – wręcz tysiące kilometrów, aby zobaczyć ukochanego członka rodziny lub inną bliską im osobę.
Wielu z nas, pragnąc uniknąć ustawiania się w przedświątecznych kolejkach, udaje się na zakupy do Internetu. Kupowanie metodą on-line może okazać się rzeczywiście dobrym sposobem na znalezienie odpowiednich prezentów w bezstresowej atmosferze. Aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji w okresie, kiedy tak bardzo zależy nam na czasie, warto trzymać się kilku podstawowych zasad.
Przyjaciele Cheta Fitcha z Oregonu otrzymali od niego kartki ze świątecznymi życzeniami i nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że ich znajomy nie żyje...
Świąteczne prezenty... kosmetyki, książki, biżuteria. Czasem sprzęt elektroniczny lub nawet przysłowiowe już ciepłe kapcie. Świąteczne przysmaki. Świąteczna muzyka, filmy, dekoracje. Co jeszcze można reklamować w tygodniach przed Bożym Narodzeniem, posługując się „świąteczną magią"? Okazuje się, że... prawie wszystko. Oto nieświąteczne produkty, reklamujące się z odwołaniem do świąt.
Z sondażu przeprowadzonego przez Ipsos wynika, że Polacy przeznaczą średnio 240 zł. Na świąteczne upominki.
Wesołych świąt i Szczęśliwego Nowego Roku w wielu językach świata - część życzeń, szczególnie tych w bardzo "egzotycznych" językach jest zapisana fonetycznie - nadaje się więc raczej do wymawiania niż do wpisywania na świąteczne kartki.