Liczba wyników: 2426
Z sondażu przeprowadzonego przez CBOS wynika, że stanowcza większość Polaków (90%) uważa, iż idea transplantacji narządów jest słuszna. Przeciwnicy zabiegów tego rodzaju to zaledwie 3% badanych.
Statystyczny Polak od początku roku poświęcił na oglądanie telewizji blisko trzy i pół godziny dziennie, z czego 43,6 proc. tego czasu zajęło oglądanie seriali, programów rozrywkowych oraz programów informacyjnych. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę 2 czerwca show "Jak oni śpiewają?" oraz serial "Skazany na śmierć", którego ostatni odcinek został wyemitowany 4 czerwca – wynika z badań TNS OBOP.
Połowa dorosłych Polaków (51 proc.) ma w swoim gospodarstwie domowym komputer osobisty. Dostęp do internetu w domu ma dwie piąte ogółu ankietowanych (40 proc.), czyli większość posiadaczy komputerów osobistych. Niestety najstarsi posiadacze komputerów najrzadziej ich używają – wynika z badań CBOS.
Z najnowszych badania Eurobarometru - badania przeprowadzonego w końcu ubiegłego roku na zlecenie Komisji Europejskiej wśród mieszkańców wszystkich państw Unii Europejskiej wynika, że Polska jest na drugim miejscu pod względem religijności. Bardziej religijni od Polaków są Maltańczycy - pisze "Super Express".
Według sondażu przeprowadzonego dla „Gazety Prawnej” zdecydowana większość badanych- 79% nie chce, aby kobiety przechodziły na emeryturę w wieku 65 lat. Jednakże eksperci sądzą, że tego rodzaju zmiana w systemie emerytalnym będzie musiała zostać przeprowadzona ze względu na zaistniałą sytuację demograficzną.
Z badań TNS OBOP wynika, że większość Polaków uważa, iż homeopatia stanowi dobrą, skuteczną metodę leczenia.
Jak wynika z badań TNS OBOP, w Polsce, problem otyłości częściej dotyka mężczyzn niż kobiety. Spośród badanej grupy osób w 15-49 lat aż 10 procent więcej panów niż pań ma nadwagę.
Polacy są osobami rodzinnymi, które dużym zaufaniem darzą zarówno członków swych rodzin jak i instytucję małżeństwa - wynika z tegorocznej, dziesiątej już odsłony badania European Trusted Brands. Postrzegamy się także jako osoby szczere, przy czym częściej wskazywały tę cechę ankietowane kobiety, respondenci w wieku do 60 lat, a także przedstawiciele rodzin z dziećmi. Pomimo tak wysokiego odsetka wskazań, Polacy rzadziej przyznają się do szczerości niż przeciętny Europejczyk. Kolejnymi cechami, które najczęściej przypisywali sobie ankietowani były: spostrzegawczość, praktyczność oraz aktywność.
Jak wynika z badań, Polacy są narodem radosnym a pieniądze nam szczęścia nie dają.
Rzecznicy Klimatu w ramach programu Challenge Europe zainicjowanego przez British Council sprawdzili, czy Polacy postępują w sposób ekologiczny w codziennym życiu.