Liczba wyników: 1896
W świecie współczesnego handlu, pełnego reklam, okazji i promocji często jesteśmy narażeni na zakup towarów i usług, których jakość nie zawsze idzie w parze z towarzyszącymi im przekazami. Mówiąc wprost: dajemy się złapać na sztuczki speców od marketingu, czego efektem często jest poczucie, że wyrzuciliśmy w błoto ciężko zarobione pieniądze i nabyliśmy do niczego nieprzydatny bubel.
W Polsce występuje pięć podstawowych typów konsumentów informacji prasowych: Uppies, Ciekawi Świata, Nowocześni Tradycjonaliści, Rozrywkowi i Oldschoolowcy. Grupy odbiorców informacji zostały zdefiniowane w raporcie pt. „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”, który przedstawia nawyki czytelnicze Polaków. Sprawdź, który z nich charakteryzuje Ciebie.
W ostatnich latach coraz więcej przedświątecznych reklam kierowanych jest do osób chcących obdarować osoby starsze. Niestety, w "prezenty dla Babci" to w większości oferty stereotypowe, nie uwzględnaijące zmian w stylu życia i potrzebach współczesnych dojrzałych kobiet.
Tommy Lee Jones przyznał, że ma wielką frajdę, występując w japońskich spotach. Aktor, kojarzony raczej z poważnymi rolami, wystąpił w serii humorystycznych reklamówek kawy Boss.
W mediach nieustannie lansowany jest stereotyp seksualności, która dotyczy tylko młodych ludzi, jednakże naukowcy z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Carleton chcą zapytać osoby powyżej 65- roku życia, co czyni seks wspaniałym.
Wyniki badania jakości życia w Polsce pokazują, że procent osób zadowolonych ze swojego życia jest wyższy niż w wielu innych krajach Unii Europejskiej. Przeprowadzona analiza porusza zagadnienia związane ze zdrowiem, samopoczuciem, życiem rodzinnym i zawodowym oraz podejściem do nowych technologii. Raport dowodzi, że cenimy sobie wzrost jakości życia i oczekujemy jego dalszego polepszenia.
Od początku roku Główny Inspektorat Farmaceutyczny wycofał już dziesięć wprowadzających chorych w błąd reklam leków. W Polsce nie ma dotychczas wspólnego kodeksu etycznego, który obowiązywałby wszystkie spółki farmaceutyczne.
Systematycznie zmniejsza się liczba osób, które oglądają reklamy w telewizji tak samo jak pozostałe programy, natomiast wyraźnie zwiększa się odsetek unikających reklam, wyłączających odbiornik lub przełączających go na inny kanał - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS.
Dla pokolenia Baby Boomers (osób urodzonych w czasie wyżu demograficznego w USA i w Kanadzie w latach 50. ubiegłego stulecia) telefony komórkowe nie są jeszcze narzędziem, służącym do łączenia się z Internetem. Dla osób tych Internet jest bowiem przede wszystkim źródłem informacji a nie rozrywki i w taki sam sposób widzą też wykorzystanie swoich telefonów - wykazała analiza przeprowadzona przez firmę badawczą Millward Brown dla Hallmark Channel.
Deklarujemy, że chcemy się odżywiać zdrowo, jednak kupujemy głównie to, co znamy z reklam – wynika z badania świadomości Polaków dotyczącej zdrowego jedzenia. Jednak aby wybrać naprawdę zdrowy produkt nie powinnyśmy sugerować się reklamą czy marką, tylko wnikliwie przeczytać jego skład.
Ćwiczenia o niskiej i umiarkowanej intensywności skutecznie osłabiają depresję