Liczba wyników: 394
Według badań CBOS 67 proc. Polaków deklaruje, że potrafi udzielać pierwszej pomocy, ale tylko 19 proc. jest pewnych swoich umiejętności w tym zakresie. Rosnąca świadomość społeczna wpływa na coraz większą popularność profesjonalnych kursów pomocy przedmedycznej. Firmy i korporacje również chcą szkolić swoich pracowników z zakresu udzielania zasad pierwszej pomocy, traktując to jako element polityki społecznej odpowiedzialności biznesu.
Większość Polaków akceptuje pewne nierówności społeczne - dotyczy to nierówności dochodów wynikających z podziału pracy, jednak sprzeciwia się dużemu rozwarstwieniu społecznemu - wynika z sondażu CBOS. Sprawiedliwość społeczna nie jest wprawdzie przez Polaków utożsamiana z bezwzględną równością, to pogłębiające się obecnie nierówności społeczne, wynikające z trudnej sytuacji ekonomicznej, wywołują niezadowolenie.
Nadchodzi sezon obniżonej odporności, śliskich nawierzchni i braku słońca. Zaczynamy odczuwać jesienny smutek i coraz mniej chętnie wychodzimy na świeże powietrze. Gdy sezon rowerowy się kończy, już tylko 12% Polaków jest aktywnych fizycznie - wskazują badania TNS OBOP "Aktywność fizyczna Polaków" dla Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dlatego kampania społeczna "Siła odruchu" zachęca do rozpoczęcia ćwiczeń: w minimalnej, zalecanej dawce 3 razy w tygodniu po 30 minut.
Wielka Brytania przed II wojną światową była krajem, w którym państwo raczej nie interweniowało w życie swoich obywateli. Działało tu wiele organizacji charytatywnych, ale w zasadzie nie realizowano państwowych programów socjalnych. Po wojnie sytuacja się zmieniła: głównym założeniem państwa stała się pomoc społeczna, świadczona jednak w formie wyselekcjonowanej. Po 1979 r. rozpoczął się proces prywatyzacji pomocy instytucjonalnej, a ciężar pomocy środowiskowej zaczęto przenosić na rodzinę i organizacje pozarządowe.
Stwardnienie rozsiane (SM) jest nieuleczalną chorobą autoimmunologiczną ośrodkowego układu nerwowego. W Polsce na to schorzenie cierpi 45 tysięcy osób. O stwardnieniu rozsianym krążą różne mity, które wpływają na postrzeganie osób chorych. Tymczasem schorzenie to nie odbiera im wiedzy, inteligencji czy doświadczenia zawodowego – przekonuje kampania społeczna „SM - walcz o siebie” prowadzona pod hasłem: „W naszym życiu jest wiele ważniejszych rzeczy niż stwardnienie rozsiane”.
Z każdym rokiem częściej osoby starsze stają się ofiarami oszustw i kradzieży we własnych mieszkaniach. Przed tymi zagrożeniami ostrzega akcja społeczna pod hasłem „Nie znasz, nie otwieraj”, w ramach której odbywają się spotkania seniorów z Michałem Fajbusiewiczem – redaktorem programu telewizyjnego „997”, który od lat zajmuje się podobną tematyką. To już trzecia edycja przedsięwzięcia, które inicjatorem jest TAURON Polska Energia.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Poczta Polska włączyły się do kampanii "Bezpieczny i Aktywny Senior", organizowanej przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej. Porozumienie w imieniu MRPiPS sygnowała minister Elżbieta Rafalska, ze strony ZUS podpisała je prezes Zakładu prof. Gertruda Uścińska, a Pocztę Polską reprezentował jej prezes Przemysław Sypniewski. Kampania społeczna „Bezpieczny i Aktywny Senior” w sposób kompleksowy porusza najistotniejsze tematy związane z bezpieczeństwem i aktywnością osób starszych.
Rusza kolejna kampania fundacji Rak’n’Roll. Najnowszy projekt Gadaj-Badaj to edukacyjna kampania społeczna, która bierze na warsztat "męską dupę” i w nieszablonowy sposób zachęca do regularnych badań w celu profilaktyki nowotworów prostaty. W ramach kampanii powstał m.in. spot reklamowy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego z udziałem Kingi Preiss, Magdaleny Popławskiej, Olgi Bołądź i Leszka Lichoty. Zaplanowano także kampanie prasową, internetową oraz akcje niestandardowe.
W ramach kampanii społecznej na rzecz edukacji cyfrowej ukazał się kolejny spot – tym razem z udziałem prof. Danuty Hübner, Przewodniczącej Komisji Rozwoju Regionalnego Parlamentu Europejskiego, byłej Komisarz Komisji Europejskiej ds. polityki regionalnej. Kampania społeczna zainicjowana przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” wraz z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej ma na celu mobilizację poparcia dla idei opracowania i realizacji ogólnopolskiego programu edukacji cyfrowej dorosłych.
Aż 46 proc. kobiet i 64 proc. mężczyzn w Polsce choruje na nadwagę i otyłość. To największa i najbardziej wykluczona grupa społeczna, która na co dzień spotyka się z powszechną i co gorsza publicznie akceptowaną dyskryminacją. Chorzy są bezkarnie obrzucani wyzwiskami, obrażani, traktowani jako gorsi przez lekarzy i pracodawców. Z okazji przypadającego 22 maja Europejskiego Dnia Walki z Otyłością, Magdalena Gajda, Społeczny Rzecznik Praw Osób Chorych na Otyłość i Prezes Fundacji Osób Chorych na Otyłość OD-WAGA apeluje - Otyłość to choroba. Chorzy na nadwagę i otyłość zasługują na szacunek innych ludzi i wsparcie instytucjonalne.