Liczba wyników: 376
A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary – w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1” sieci salonów optycznych Vision Express wprowadzały klientów w błąd.
W zimowym okresie zazwyczaj nie przywiązujemy dużej wagi do ochrony i pielęgnacji włosów oraz skóry głowy. To błąd! Nieważne czy włosy są krótkie czy długie, farbowane czy naturalne – jeśli wiosną chcemy dumnie zdjąć czapki z głów, zimą koniecznie musimy o nie zadbać. Chcąc cieszyć się zdrową i piękną fryzurą, wystarczy przestrzegać 5 prostych zasad.
Dyspareunia to zaburzenie seksualne objawiające się bolesnym lub utrudnionym współżyciem płciowym. I choć dolegliwość ta nierzadko bywa przyczyną poważnych konfliktów osobistych i lęków, wciąż niewiele pacjentek decyduje się na rozmowę o swoim problemie z lekarzem. Takie podejście to oczywiście błąd, bowiem w tym wypadku przerwanie milczenia jest pierwszym krokiem w kierunku leczenia.
To żadna nowość, że z prostymi ćwiczeniami mamy bardzo często najwięcej trudności. Na samym początku podłapujemy kilka złych nawyków, o których nawet nie wiemy i tak już zostaje, a naprawdę warto się ich pozbyć. Tak właśnie jest z przysiadem, jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń, powtarzanym kilkadziesiąt razy na lekcjach w-f albo codziennych treningach. Niektórzy twierdzą nawet, że tak prostego ruchu nie można zepsuć, a to poważny błąd.
Niewłaściwe oznaczenia zarówno na opakowaniach jak i na samych jajach - to jeden z zarzutów UOKiK w stosunku do producentów i sprzedawców. Okazuje się, że Polacy zwracają coraz baczniejszą uwagę na sposób hodowli kur niosek. Niestety, aż czasem wprowadzani są w błąd... Dotyczy to przede wszystkim jaj sprzedawanych na targowiskach - tu nawet dwa na trzy jajka albo nie są oznaczane, albo są oznaczane błędnie.
Większość współczesnych kobiet łączy pracę zawodową z obowiązkami domowymi i w codziennym zgiełku zapomina o swoim zdrowiu. Panie odwiedzają lekarza zwykle z konieczności. To błąd. Warto znaleźć czas na "przegląd techniczny" organizmu i zatroszczyć się o siebie. Jakie badania profilaktyczne powinna wykonać świadoma kobieta, podpowiada lek. med. Agnieszka Motyl – kierownik ds. jakości medycznej z Centrum Medicover.
Reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior wprowadzały konsumentów w błąd – twierdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Suplementy diety były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy suplementów diety, które były rozpowszechniane w telewizji i internecie w 2015 i 2016 r.
Reklama naśladująca urzędowy komunikat skierowana do konsumentów w podeszłym wieku wprowadzała ich w błąd – uznała Prezes UOKiK i nałożyła na spółkę Fundusz Hipoteczny Dom karę finansową. Urząd podkreśił, że seniorzy charakteryzują się zwykle dużą podatnością na perswazję i często nie są dobrze poinformowani o przysługujących im prawach. Dlatego należą do konsumentów szczególnie narażonych na oddziaływanie nieuczciwych praktyk rynkowych.
Seniorzy skarżą się najczęściej na niezrozumiałe umowy pisane małą czcionką oraz na akwizytorów, którzy wprowadzają ich w błąd. Zdarza się też, że są im sprzedawane zaawansowane technologicznie usługi czy produkty, z których nie umieją i nie mają potrzeby korzystać, np. smartfony czy usługi w chmurze. Skargi dotyczą w dużej mierze rynku sprzedaży bezpośredniej, usług telekomunikacyjnych oraz dostaw gazu i energii – wynika z doświadczeń UOKiK.
Unia Europejska wprowadziła zasady etykietowania produktów żywnościowych, by pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji. Przepisy zostały przygotowane tak, aby zapewnić wszechstronną informację o kupowanych produktach. Poza informacjami wymaganymi przez prawo producenci mogą zamieszczać wszelkie dodatkowe informacje, o ile są one zgodne z prawdą i nie wprowadzają konsumenta w błąd. Istnieją przepisy regulujące etykietowanie wszystkich produktów żywnościowych, jak też przepisy szczególne dotyczące mięsa, alkoholu i łatwo psującej się żywności.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość