Liczba wyników: 852
Polacy odkrywają w sobie chęć do targowania się i coraz chętniej poszukują okazji cenowych. Odczuwamy większą satysfakcję, gdy uda nam się zrobić zakupy po niższej cenie. W targowaniu się i tanich zakupach pomagają aukcje internetowe, które oferują coraz więcej modeli licytacji.
Zakupy w małych osiedlowych sklepikach robimy zdecydowanie częściej niż w super i hipermarketach – wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu przez TNS OBOP na zlecenie Makro Cash&Carry. Polacy cenią małe sklepy przede wszystkim za miłe, uprzejme traktowanie (56 proc. badanych) oraz osobisty, bezpośredni kontakt ze sprzedawcą (38 proc.). Jest także niewielka grupa tych, którzy przyznają, że cenią małe sklepy za ich „elastyczność”, rozumianą często jako np. możliwość kupowania na przysłowiowy „zeszyt”.
Wszyscy czekają na Święta, ale nie jest to bierne czekanie - wiąże się z wieloma przygotowaniami, w tym ze sprzątaniem, gotowaniem i zakupami. Szczególnie to ostatnie może być uciążliwe, bo w okresie przed Gwiazdką sklepy są naprawdę zatłoczone (podobnie jak ulice, które trzeba przemerzyć, by się do nich dostać), a asortyment ograniczony (jesli coś jest modnym prezentem, szybko znika z półek). Zobacz, co zrobić, by przedświąteczne zakupy nie były stresujące
Pomimo pesymistycznych prognoz dotyczących stanu gospodarki i własnej sytuacji finansowej, polska rodzina planuje wydać na Święta Bożego Narodzenia blisko 1800 złotych – to znacznie więcej niż w roku ubiegłym. Polacy najczęściej będą kupować w prezencie kosmetyki i perfumy, po które wybiorą się do hipermarketu lub zamówią w Internecie. Rodzice wybiorą dla dzieci zabawki edukacyjne, które wraz z książkami stanowią najczęściej wybierany prezent, niemal w każdym europejskim kraju. Takie wnioski płyną z badania „Zakupy świąteczne 2010” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Co oznacza długi kod na skorupce jajka? Ile tłuszczu mlecznego musi zawierać masło? Przed zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wybierając produkty spożywcze.
Pomimo dostępu do ogromnej liczby informacji i fachowych opinii na temat produktów w Internecie, konsumenci znacznie częściej konsultują swoje wybory z przyjaciółmi czy rodziną – wynika z raportu „Global Powers of Consumer Products 2015. Connecting with the connected consumer” autorstwa firmy doradczej Delitte. Tylko 12 proc. respondentów ufa informacjom producenta.
Kierownictwo Okręgowego Urzędu Probierczego ostrzega, że najczęściej klienci oszukiwani są przez sprzedawców internetowych, których działania ciężko kontrolować. Aby ustrzec się przed zakupem fałszywej biżuterii warto poznać sposoby jej podrabiania, a także metody rozpoznawania fałszywego kruszcu.
Ponad połowa produktów sprzedawanych luzem jest nieprawidłowo oznakowana - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej dotyczącej oznakowania produktów spożywczych przeprowadzonej na zlecenie UOKiK. W ciągu 2012 roku IH zakwestionowała blisko 30 proc. zbadanych towarów.
Pojawił się problem z zębem, chcemy się wybrać do dentysty i stajemy przed trudnym wyborem. Wertowanie książki telefonicznej czy wstukanie w wyszukiwarkę internetową nie pomaga nam w podjęciu decyzji? Jak zatem wybrać spośród szerokiej oferty stomatologa idealnego dla siebie? A może skorzystać z promocji np. w systemie zakupów grupowych, które są ostatnio bardzo popularne?
Do świąt pozostał jeszcze ponad miesiąc, niemniej jednak już teraz zastanawiamy się nad prezentami dla bliskich, świątecznym menu czy elementami wystroju naszych wnętrz. Właściciele sklepów z kolei zacierają ręce i koncentrują się na sposobach zwiększenia sprzedaży. Aromaterapia jest jednym z nich i służy nie tylko przyciągnięciu klienta, ale – zwyczajnie – poprawieniu nam nastroju.
Starszy wiek – kolejne pokolenia uważają, że zaczyna się później