Liczba wyników: 92
Aż 35 procent Polaków spodziewa się, że w najbliższym czasie sytuacja gospodarcza pogorszy się, mimo to nie planują oszczędzać na świątecznych wydatkach. Polska rodzina planuje przeznaczyć na tegoroczne święta Bożego Narodzenia ok. 1.950 zł. To więcej niż w roku ubiegłym. Wśród najbardziej pożądanych prezentów pozostają kosmetyki i perfumy, jednak coraz częściej chcielibyśmy otrzymać gotówkę. Dużą popularnością będzie się cieszyć sprzedaż za pośrednictwem kanałów internetowych – przede wszystkim w takich działach jak media i elektronika. Takie m.in. wnioski płyną z badania „Zakupy świąteczne 2011” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Pomimo obserwowanego spowolnienia gospodarczego i zapowiadanej drugiej fali światowego kryzysu, Polacy nie zamierzają oszczędzać na świętach. Jedynie 4% nie kupi nic pod choinkę – wynika z badania TNS OBOP dla Douglas Polska. Przedświąteczne oblężenie przeżywać będą zwłaszcza perfumerie, bo listę bestsellerów prezentowych otwierają kosmetyki, które w tym roku kupi ponad 50% badanych. Na dalszych miejscach uplasowały się książki (33%), słodycze (29%) i odzież (24%). Okazuje się, że Polacy obok kategorii „kosmetyki” wyróżniają kategorię „perfumy” – te na prezent chce kupić ponad 20%.
Słuchanie muzyki i picie kawy to codzienne przyjemności, które mogą wpływać na aktywność mózgu człowieka tak, że poprawią wydajność poznawczą, w tym w zadaniach wymagających koncentracji i pamięci.
Reklamy upiększających produktów kosmetycznych w obniżają poczucie własnej wartości konsumentek.
Prezent dla Mamy to pojęcie bardzo szerokie. Podobnie jak samo określenie "mama". Matkami sa przecież kobiety w różnym wieku, będące równocześnie córkami, siostrami, żonami czy Babciami. Jednak ponieważ prezentom dla Babci poświęciliśmy nieco czasu, zajmiemy się prezentami dla pozostałych Mam.
Postrzeganie Dnia Kobiet na przestrzeni lat znacznie się zmieniło. Kiedyś traktowane jako narzucony odgórnie coroczny obowiązek, 30 lat później przestało być zinstytucjonalizowanym rytuałem. – Dziś kobiety odzyskały to święto dla siebie, bez skupiania się na powinnościach panów tego jednego dnia w roku – zauważa dr Katarzyna Serafińska, psycholog społeczny z UWr. Potwierdza to sonda, przeprowadzona wśród młodych pokoleń.
Stanowią jednocześnie jedno z ulubionych i najbardziej krytykowanych świąt. Niektórzy uwielbiają wszechobecne walentynkowe serduszka, chętnie kupują kolorowe lizaki i pomimo tłoku spędzają ten dzień w kinie. Inni najchętniej zamknęliby drzwi na cztery spusty i w ogóle nie wychodzili z domu. Ku radości tych pierwszych i smutkowi drugich - Walentynki zyskały ogromną popularność i trudno ich nie zauważać...
Grudzień to każdego roku szczególnie intensywny zakupowo czas, w którym konsumenci poszukują prezentów dla swoich bliskich. Komu i jaki prezent kupuje polski internauta?
Już za tydzień Wigilia i pod choinkami pojawią się prezenty. Dlatego właśnie teraz osoby, które jeszcze nie kupiły nic swoim najbliższym w panice szukają pomysłu. Niestety, czasem kończy się to kupieniem czegokolwiek, a później - rozczarowaniem. Jak tego uniknąć?
Młody, wykształcony i z wielkiego ośrodka – taki obraz internetowego klienta dominuje w powszechnej świadomości i znajduje potwierdzenie w badaniach. Jednak coraz silniejszą grupę użytkowników sklepów online stanowią internauci w wieku 50 lat i starsi.