Liczba wyników: 417
Po prostu bądź…, zbliż się…, bądź cierpliwy i wyrozumiały…, dbaj też o siebie…, skonsultujcie się ze specjalistą… To główne zalecenia, które Ministerstwo Zdrowia kieruje do osób z otoczenia cierpiących na depresję. Właśnie wystartowała ogólnopolska kampania „Depresja. Naucz się pomagać”.
Ogólnopolska Kampania Społeczna Forum Przeciw Depresji została zorganizowana po raz pierwszy w 2007 roku przez firmę Servier Polska przy współpracy z Fundacją Itaka, która m.in. udziela pomocy i wsparcia osobom zmagającym się z problemem depresji. Rozpoczynająca się właśnie trzecia edycja kampanii będzie koncentrować się głównie na zagadnieniach związanych z poznaniem przyczyn powodujących rozwój depresji, m.in. zaburzeniami rytmów okołodobowych, których normalizacja, według ostatnich badań, może stać się nową metodą leczenia depresji.
Ruszyła ogólnopolska kampania „Gmina Przyjazna Internautom”, w ramach której wybrane gminy zostaną poddane „wirtualnym metamorfozom”. Co to oznacza w praktyce? Błyskawiczne odpowiedzi na maile, aktualizacje gminnych stron internetowych, dostosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz szkolenia z obsługi komputera dla seniorów. Honorowy patronat nad akcją objęło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Cała Polska oszalała na punkcie tańca. Kolejne szkoły tańca powstają jak grzyby po deszczu, a telewizyjne programy pokazujące taneczne zmagania gwiazd na parkiecie czy lodzie biją rekordy oglądalności. Tańczyć chcą wszyscy: i młodzi i starzy. Aby zachęcić do tej formy aktywności także tych najstarszych 21 stycznia – w Dniu Babci - ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Trzymam rytm z Odnovitem”.
Kończy się już trwająca od 24 sierpnia kampania Świat Wolny od Kary Śmierci, której celem jest przedłużenie o kolejny rok moratorium na wykonywanie kary śmierci i zamiana orzeczonych już wyroków śmierci na inne wyroki. 30 listopada - w rocznicę upamiętniającą zniesienie kary śmierci po raz pierwszy w historii – działacze Amnesty International zorganizują w Warszawie happening, podczas którego będą zbierać podpisy pod petycjami do ambasad Iranu i Japonii odnośnie odstąpienia od wykonania wyroków śmierci na Delarze Darabi i Okunishi Masaru.
4 lutego rusza kampania „To nie musi być wiek, to może być chłoniak”, która poświęcona jest edukacji w zakresie występowania i rozpoznawania chłoniaków. Celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że dolegliwości, które traktowane są jako typowe dla osób starszych nie zawsze są związane ze starością i mogą być wywołane przez chorobę nowotworową, która może rozwijać się podstępnie, a wczesne symptomy nie są charakterystyczne.
Już w najbliższy wtorek, 7 czerwca 2016 r. w Centrum Onkologii - Instytucie im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie odbędą się bezpłatne warsztaty edukacyjne dla chorych na raka prostaty oraz ich bliskich. Spotkanie to jest jednym z elementów ogólnopolskiej kampania „Rada na raka prostaty”, której celem jest edukacja pacjentów onkologicznych na temat radzenia sobie z chorobą w oparciu o trzy filary: medyczny, psychologiczny i finansowy.
W przeddzień Narodowego Dnia Życia rozpoczęła się kampania „Rodzina receptą na kryzys". Mająca na celu ekonomiczną edukację rodzin.24 marca obchodzony jest w Polsce Narodowy Dzień Życia. W tym roku tematem przewodnim dnia jest pomoc rodzinom w skuteczniejszym zarządzaniu dobrami materialnymi a także wskazanie, że silna rodzina stanowi rozwiązanie licznych problemów, z którymi mierzymy się jako społeczeństwo.
Wystartowała akcja informacyjna "Życie po mastektomii". Kampania ta skierowana jest do kobiet, które zachorowały na raka piersi lub obawiają się, że ta choroba będzie oznaczała dla nich wyrok śmierci. Akcja ma na celu uświadomienie wszystkim paniom, że nowotwór piersi wcale nie musi oznaczać wyroku i nawet jeśli leczenie zakończy się operacją chirurgiczną, można normalnie dalej żyć i funkcjonować. Akcję wsparły trzy znane kobiety: Irena Santor - gwiazda polskiej piosenki, Elżbieta Kozik - prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Anna Popek - dziennikarka Telewizji Polskiej.
Największa w Polsce kampania edukacyjna „STOP UDAROM" znowu zaskakuje kolejnym, ciekawym projektem. Tym razem jest to edukacyjny wideo klip zatytułowany „GRAMY W RYTMIE SERCA". Jego celem jest zwrócenie uwagi na migotanie przedsionków w kontekście zagrożenia udarem mózgu u osób, które cierpią na taką arytmię. Dzięki muzycznej metaforze poznajemy brzmienie prawidłowego i nieprawidłowego rytmu serca.