Liczba wyników: 571
Statystyczny Polak kupuje 3 opakowania leków przeciwbólowych rocznie, a wartość tego rynku sięga miliarda złotych i stale wzrasta. Głównym czynnikiem wpływającym na wzrost rynku jest rosnąca cena opakowania, która przez ostatnie 9 lat wzrosła o 52%.
Obniżka urzędowych cen leków przeciwko nadciśnieniu w 2006 roku zapoczątkowała pozytywny trend obniżek cen preparatów. Jak wskazują dane pochodzące z Monitora Zdrowia OSOZ w ciągu ostatnich 4 lat średnia cena opakowania leków obniżających ciśnienie spadła o blisko 10 proc. Dzięki temu w 2009 roku Polacy zapłacili o 13% mniej za leki przeciw nadciśnieniu w porównaniu z rokiem 2006.
Decydując o zakupie konkretnego produktu spożywczego zwracamy uwagę na kilka czynników. Nieprzerwanie od lat na pierwszym miejscu króluje cena, oprócz tego liczy się marka, nierzadko reklama i wygląd opakowania, bardzo często wymieniana jest też jakość. Jednak niewielu z nas czyta etykiety, a to właśnie po składzie najlepiej ocenić można dany produkt. Na co zatem zwracać uwagę, aby dokonać słusznego i zdrowego wyboru?
Zgodnie z obiegowa opinią im niższa powierzchnia mieszkania, tym wyższa cena za 1 mkw. Podążając tym tropem najdroższe stawki powinny mieć miejsce w wypadku kawalerek, a wraz ze wzrostem metrażu cena powinna się obniżać. Warto sprawdzić czy taka teza rzeczywiście znajduje potwierdzenie w głównych polskich miastach.
31 maja obchodzimy Światowy Dzień bez Papierosa. Jak informuje WHO, tegoroczne hasło Dnia brzmi: „Get ready for plain packaging", co oznacza, że należy wprowadzić standaryzowane opakowania wyrobów tytoniowych.
Przy zakupie produktów spożywczych kierujemy się głównie wyglądem opakowania bądź ceną. Aż 80% Polaków nie patrzy na etykiety. To błąd. Każdy ma swoje problemy zdrowotne i to właśnie informacje zawarte na opakowaniu pozwolą nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
Kupując musli mamy nadzieję, że dostarczymy organizmowi samych pożywnych składników. Często jednak sugerując się hasłami reklamowymi na wierzchu opakowania, zostajemy wprowadzeni w błąd. Eksperci uczulają na to, by zwracać uwagę na skład musli – od informacji w nim zawartych zależy wiele.
Polscy seniorzy interesują się modą, ale rzadko kierują się nią na codzień. Ich styl często determinuje wygoda oraz cena. Problemem jest także brak ofert skierowanych bezpośrednio do nich.
Cena, czas zakończenia promocji, prawdziwe dane, regulamin – to podstawowe informacje o każdym konkursie czy specjalnej ofercie. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają. UOKiK wydał trzy decyzje dotyczące wprowadzania w błąd w reklamach.
Nieuczciwa cena smsa, sugerowanie wygranej i nieprzyznawanie nagrody mogą słono kosztować nie tylko konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że konkurs „Pusty sms” wprowadzał w błąd.
Bakteria z jamy ustnej odpowiedzialna za rozwój nowotworu jelit