Liczba wyników: 394
Ruszyła kampania społeczna Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji „Niech internetowa moc będzie z Tobą!”. Kampania skierowana jest do osób w wieku powyżej 50+, które nie korzystają z internetu. Jej celem jest zachęcenie osób starszych do wejścia w cyfrowy świat oraz pokazanie korzyści jakie w codziennym życiu daje nam korzystanie z internetu.
Każdego roku w naszym kraju odnotowywanych jest około 2500 nowych zachorowań na czerniaka, zaś 1200 osób umiera z jego powodu. Aby zmienić te niepokojące statystyki ruszyła nowa kampania społeczna, która nawołuje do obserwacji znamion na własnym ciele. Akcja odbywa się w ramach Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Suplementy diety to preparaty zawierają głównie witaminy, minerały i inne składniki uzupełniające codzienną dietę. Ich zadaniem nie jest leczenie, ale zapobieganie chorobom. Ilość Polaków, którzy je stosują ciągle się zwiększa. Dzieje się tak dlatego, że rośnie świadomość społeczna dotycząca profilaktyki zdrowia. Nie jest to jednak jedyny powód. Zdrowy i piękny wygląd jest teraz bardziej niż kiedykolwiek miernikiem statusu społecznego także w Polsce. Przyjmujemy, obowiązujący w innych krajach, kurs na ekologię, naturalne produkty i aktywny styl życia.
Około miliona osób choruje w Polsce na łuszczycę. Brak dostępu do nowoczesnych terapii i leków oraz do specjalistów, słaba koordynacja leczenia, wysokie koszty z nim związane, trudności w dotarciu do informacji o chorobie, stygmatyzacja społeczna – to jedne z głównych problemów pacjentów. Leczenie łuszczycy w naszym kraju pozostawia wiele do życzenia.
Trwa IV ogólnopolska kampania społeczna „SyMfonia Serc". Kampania zwraca uwagę na problemy osób chorujących na stwardnienie rozsiane (SM), a tegoroczna edycja będzie przebiegać pod hasłem „SM - problem społeczny". Organizatorem kampanii jest Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego (PTSR), które w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności.
26 lutego 2013 r. w szesnastu miastach w Polsce odbędzie się akcja społeczna pt. „Czytam w podróży... Herberta", która jest wspólnym projektem Fundacji im. Zbigniewa Herberta oraz Klubu Herbertowskich Szkół. Partnerami akcji są Biblioteka Narodowa oraz Instytut Adama Mickiewicza. W projekt zaangażowało się ponad 400 wolontariuszy.
Nie wiemy, że chorujemy. Ludzie starsi akceptują objawy chorób, nazywając je objawami starości. Co więcej, robią to wszyscy – członkowie rodziny, lekarze, urzędnicy, a polityka społeczna czy zdrowotna skierowana do osób starszych nie funkcjonuje – to pierwsze doniesienia z największego w Polsce wieloośrodkowego i wielotematycznego badania populacji osób starszych PolSenior, które objęło 5695 osób.
Dziś rusza kampania społeczna „W którym świecie żyjesz?” poświęcona problemowi nadmiernego korzystania z komputera i Internetu przez dzieci i młodzież. Problemy z koncentracją, senność, gorsze wyniki w nauce, zaniedbywanie obowiązków, pogorszenie relacji ze znajomymi, rezygnacja z dawnych zainteresowań na rzecz Internetu - mogą to być poważne oznaki, że dziecko przestaje kontrolować czas spędzany w sieci.
Ogólnopolska Kampania Społeczna Forum Przeciw Depresji została zorganizowana po raz pierwszy w 2007 roku przez firmę Servier Polska przy współpracy z Fundacją Itaka, która m.in. udziela pomocy i wsparcia osobom zmagającym się z problemem depresji. Rozpoczynająca się właśnie trzecia edycja kampanii będzie koncentrować się głównie na zagadnieniach związanych z poznaniem przyczyn powodujących rozwój depresji, m.in. zaburzeniami rytmów okołodobowych, których normalizacja, według ostatnich badań, może stać się nową metodą leczenia depresji.
Cała Polska oszalała na punkcie tańca. Kolejne szkoły tańca powstają jak grzyby po deszczu, a telewizyjne programy pokazujące taneczne zmagania gwiazd na parkiecie czy lodzie biją rekordy oglądalności. Tańczyć chcą wszyscy: i młodzi i starzy. Aby zachęcić do tej formy aktywności także tych najstarszych 21 stycznia – w Dniu Babci - ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Trzymam rytm z Odnovitem”.