Liczba wyników: 2193
Aż 1/4 Polaków ma obawy przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Optima. Pomimo niewątpliwych zalet płynących z bankowości wirtualnej część społeczeństwa w dalszym ciągu nie ma zaufania do internetowych rozwiązań finansowych.
Internet towarzyszy nam wszędzie i niemal zawsze. Dzięki urządzeniom mobilnym możemy surfować po sieci w autobusie, w sklepie, przy porannej kawie czy zaraz przed pójściem spać. Już ponad 66 procent Polaków posiada telefon lub smartfona z dostępem do sieci. Jesteśmy coraz bardziej mobilni - czy Internet zawładął już naszym życiem?
Specjalnie dla tych wszystkich, którzy będą na dyżurze, służbie, w podróży, chorobie, daleko od kraju, kościoła, radia i telewizora - świąteczna, wirtualna możliwość uczestnictwa w Pasterce i uroczystościach Świąt Bożego Narodzenia.
Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują badania „Mądry Internet", wykonane na zlecenie Netii.
PKP Intercity wprowadziło do internetowego systemu sprzedaży kolejne udogodnienie. Teraz pasażerowie mogą kupić online bilet na rower, niestandardowy bagaż lub dla swojego pupila.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Jakimi środkami dysponują obywatele, by kontrolować swoją prywatność w sieci? Jakimi środkami dysponują przedsiębiorcy, by zapewnić zgodność z europejskim prawem ochrony danych? Odpowiedzi na te pytania dostarczył pewien unijny projekt, w ramach którego powstało sześć pomocnych narzędzi.
W Internecie można znaleźć niemal wszystko. To największa biblioteka, kanał informacyjny, miejsce spotkań, dostawca rozrywki, etc. Z tego powodu potrafimy spędzać przed ekranem komputera wiele godzin dziennie. Może to jednak prowadzić do uzależnienia - taki problem najczęściej dotyczy młodych ludzi, ale narażeni także są starsi.
W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.
Randkowanie online jest nie tylko dla młodych, już od kilku lat osoby w wieku powyżej 60 lat to najszybciej rosnąca grupa demograficzna w randkowaniu przez Internet.