Liczba wyników: 1717
W Polsce pacjent na wizytę u kardiologa musi czekać blisko 6 miesięcy. Temat ograniczeń dostępu do świadczeń w leczeniu ostrych zespołów wieńcowych oraz możliwości poprawy dostępnu do deficytowych technologii medycznych, poruszano podczas organizowanego przez Fundację Watch Health Care seminarium edukacyjnego „Innowacje w leczeniu ostrych zespołów wieńcowych – ocena dostępności w Polsce”.
W wybranych miastach Wielkopolski do końca maja w ramach 18. edycji akcji "Zadbaj o swoje serce!" będzie można zrobić badanie EKG i cholesterolu oraz zasięgnąć porady lekarza specjalisty i dietetyka. Projekt "Zadbaj o swoje serce!" ma charakter informacyjno-profilaktyczno-społeczny i jest całkowicie bezpłatny dla wszystkich, którzy chcą przebadać swoje serce. Akcje będą przeprowadzone w dużych hipermarketach i centrach handlowych.
Czy rola polskiego farmaceuty w podstawowej opiece nad pacjentem może stać się tak istotna, jak w innych krajach UE? Czy farmaceuta jako członek zespołu opieki kardio-diabetologicznej może zatem mieć znaczący wpływ na poprawę jakości tej opieki? Może. W Poznaniu i okolicach ruszył pierwszy pilotażowy program o nazwie „Świat Kardiologii i Diabetologii”. W czasie dwóch miesięcy trwania tego przedsięwzięcia to właśnie farmaceuta pomoże pacjentowi rozpoznać pierwsze symptomy choroby i skieruje go do lekarza specjalisty, a u pacjentów już zdiagnozowanych wskaże, jak kontrolować proces farmakoterapii, udzielając fachowych porad.
Firma NTT DoCoMo zaprezentowała telefon komórkowy, który skierowany jest głownie do osób starszych, ze słabszym słuchem i wzrokiem.
Do końca marca w województwie mazowieckim, lubelskim oraz podkarpackim będą odbywać się telefoniczne konsultacje specjalistów urologów organizowane w ramach akcji „Zdrowie mężczyzny".
Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość Polaków - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy posiada 32,6% respondentów. Nieco ponad połowa badanych użytkuje tylko telefon komórkowy. Co dziesiąta osoba posiada sam telefon stacjonarny. Tylko 5,6% ankietowanych nie posiada żadnego aparatu.
W trakcie targów CeBIT 2006 w Hanowerze niemiecka firma zaprezentowała nowy telefon komórkowy GSM przeznaczony specjalnie dla ludzi starszych i niedowidzących.
Poznańska Fundacja Familijny Poznań uruchomiła telefon zaufania dla seniorów. Starsze osoby mogą korzystać z pomocy psychologa i prawnika. W sytuacji, gdy problem jest bardziej skomplikowany są zaś zapraszane do biura Fudacji.
Raport zrealizowany w ramach kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa” pokazuje, że 80% Polaków twierdzi, iż zna warunki umowy, jaką zawarli z operatorem. Czy jednak deklaracja ta jest jednoznaczna z posiadaniem faktycznej wiedzy na temat regulaminów usług? Na pytania dotyczące praw i obowiązków użytkowników telefonów komórkowych odpowiada radca prawny Tomasz Grabarek – ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”.
Telefony komórkowe to prywatne bazy danych. Przechowujemy w nich zdjęcia, wiadomości SMS, adresy, a nawet dokumenty. Kradzież lub zgubienie smartfona jest zatem ogromną stratą, a także niebezpieczeństwem. Jak więc go zabezpieczyć? Kilka poniższych rad ułatwi ochronę telefonu.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość