Liczba wyników: 93
Trudne do zrozumienia umowy, mała czcionka, nagabywanie przez akwizytora, oferowanie seniorom usług, z których nigdy nie będą korzystać – to główne problemy, z którymi zgłaszają się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów osoby starsze. UOKiK podpowiada jak ochronić się przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, na co zwracać uwagę. Oto sześć zasad bezpiecznego seniora konsumenta.
Czy jesteśmy zadowoleni z tego, jak nam się żyje? Światło dzienne ujrzał kolejny ogólnopolski raport - tym razem oceniający czystość. Na podium po raz kolejny znalazła się Warszawa, jednak zwycięzca zaskakuje - to miasto niemal 5 razy mniejsze pod względem liczby mieszkańców, niż stolica.
Szczęście nie jest czymś ultonym, da się je zdobyć na całe życie, ponieważ to stan, który daje się wypracować. Oczywiście stan zdrowia, majątek, rodzina, rodzaj pracy nie pozostają bez znaczenia, ale w dużej mierze to od nas samych zależy, na ile radośni i usatysfakcjonowani się czujemy. Nie ma na co czekać, trzeba zastosować tych pięć sposobów i zapewnić sobie poczucie szczęścia.
W piątek i sobotę ( 24 i 25 marca) w galeriach handlowych w całym kraju pracownicy urzędów skarbowych pomogą wypełnić PIT-a i wysłać go elektronicznie. Akcja odbędzie się w 93 centrach w 72 miastach w Polsce. Zeznania podatkowe PIT w formie papierowej nie będą przyjmowane.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Poczta Polska włączyły się do kampanii "Bezpieczny i Aktywny Senior", organizowanej przez Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej. Porozumienie w imieniu MRPiPS sygnowała minister Elżbieta Rafalska, ze strony ZUS podpisała je prezes Zakładu prof. Gertruda Uścińska, a Pocztę Polską reprezentował jej prezes Przemysław Sypniewski. Kampania społeczna „Bezpieczny i Aktywny Senior” w sposób kompleksowy porusza najistotniejsze tematy związane z bezpieczeństwem i aktywnością osób starszych.
Koniec z lekarzami reklamującymi suplementy diety - powstaje Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Branża opracowała samoregulację, by uporządkować i wprowadzić wysokie standardy dotyczące sposobu komunikacji, promocji i reklamy. Ma ona zapewnić konsumentowi rzetelną i jasną informację dotyczącą tej kategorii produktów spożywczych.
Seniorzy skarżą się najczęściej na niezrozumiałe umowy pisane małą czcionką oraz na akwizytorów, którzy wprowadzają ich w błąd. Zdarza się też, że są im sprzedawane zaawansowane technologicznie usługi czy produkty, z których nie umieją i nie mają potrzeby korzystać, np. smartfony czy usługi w chmurze. Skargi dotyczą w dużej mierze rynku sprzedaży bezpośredniej, usług telekomunikacyjnych oraz dostaw gazu i energii – wynika z doświadczeń UOKiK.
Coraz więcej seniorów posiada konto w banku. Sam ZUS przekazuje już blisko 70 procent świadczeń na rachunki osobiste. Nad obawą przed nowymi technologiami zaczynają przeważać korzyści i wygoda korzystania z własnych pieniędzy.
Manipulacja informacjami przekazywanymi konsumentom oraz myląca forma graficzna wezwań do zapłaty – to efekt pism wysyłanych przez Kancelarię Spraw Sądowych i Windykacyjnych w imieniu Polskiego Centrum Telemedycznego. Prezes Urzędu apeluje do konsumentów, aby skorzystali z bezpłatnej pomocy prawnej, zanim podejmą jakiekolwiek działania.
Rejs samolotem wielu seniorom kojarzy się nie tylko z przedłużonym weekendem, długo oczekiwanymi wakacjami, odwiedzinami dzieci na stałe mieszkających zagranicą, ale bardzo często łączy się z obawami przed lataniem. Chcąc zmniejszyć stres związany z podróżą, zanim wsiądziemy na pokład samolotu powinniśmy się do niego dobrze przygotować, a także przemyśleć, co powinniśmy ze sobą zabrać. Dzięki zastosowaniu się do kilku prostych sposobów zwiększymy swoją szansę na przyjemny i spokojny lot.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość