Liczba wyników: 2416
Sukces książek spod znaku „Pięćdziesiąt twarzy Greya” pokazał, że Polacy chętnie dodaliby swojemu życiu seksualnemu pikanterii. Ale czy aby na pewno? Jak się okazuje, nasza codzienność bywa bowiem odmienna od tego, co deklarujemy w różnego rodzaju badaniach. W związku ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Seksu (7 czerwca) sprawdzamy, co naprawdę dzieje się za zamkniętymi drzwiami naszych sypialni. Dajemy się ponieść wyobraźni czy raczej wieje u nas nudą?
Majówka, niezależnie od pogody, to tradycyjnie rozpoczęcie sezonu na spotkania z rodziną i przyjaciółmi na świeżym powietrzu, szczególnie przy grillu. Za co najbardziej cenimy grillowanie? Aż 55% Polaków w badaniu „Polacy przy grillu”, wskazało na wspólne spędzanie czasu z najbliższymi. Nie dziwi więc, że 75% z nas przy grillu koncentruje się przede wszystkim na rozmowie. Potwierdza się zatem przekonanie, że razem smakuje lepiej!
Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu – wynika z raportu „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.
Romowie są jedną z grup, do których Polacy mają największy dystans społeczny, rozumiany jako poziom akceptacji lub nieakceptacji. Dyskomfort w związku z faktem zamieszkania Roma w sąsiedztwie odczuwałoby 35% badanych, z kolei gdyby Rom chciał się zaprzyjaźnić, dyskomfort odczuwałoby 36% Polek i Polaków - wynika z ogólnopolskich badań przeprowadzonych w ramach projektu Równe Traktowanie Standardem Dobrego Rządzenia, realizowanego na zlecenie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania.
Według Polaków najważniejszym kryterium decydującym o polskości jest autoidentyfikacja, poczucie, że jest się Polakiem, a w drugiej kolejności polskie obywatelstwo – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Mówiąc o mniejszościach narodowych i etnicznych Polacy najczęściej mają na myśli Romów, Ukraińców, Niemców oraz Żydów. Istnienie tych mniejszości jest najsilniej zakorzenione w świadomości społecznej. Większość badanych uważa, że mniejszości narodowe i etniczne powinny mieć prawo do kultywowania swojego języka – jego nauki w szkołach, uczenia się w swoim języku.
W ubiegłym roku Polacy wysłali 52 400 mld SMS-ów, czyli o 404 mln wiadomości tekstowych więcej niż w 2014 roku – wynika z raportu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny. Operatorzy już drugi rok z rzędu zanotowali wyraźny wzrost zainteresowania tą formą komunikacji. Pod względem liczby wysyłanych SMS-ów na jednego użytkownika Polska wciąż znajduje się powyżej średniej dla państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik polskich sieci komórkowych w 2015 roku wysłał 83 wiadomości tekstowe miesięcznie, przy 68 SMS-ach w innych krajach UE.
Nawet kilkaset tysięcy osób w Polsce nie wie, że choruje na cukrzycę. Gros z 3 milionów pacjentów, którzy mają postawioną diagnozę, nie leczy się zgodnie z zaleceniami. Wielkim wyzwaniem pozostaje dostęp do optymalnej terapii i opieki, zwłaszcza osób z cukrzycą typu 2 oraz tych, które nie przekroczyły 75. roku życia i nie mogą liczyć na choćby część darmowych leków. W 2018 roku cukrzyca to w Polsce wciąż temat tabu.
Pełne witamin, białka, kwasów tłuszczowych omega–3 – ryby są prawdziwą kopalnią substancji odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ze względu na swoje wartości odżywcze mięso ryb powinno być stałym elementem naszego jadłospisu. Niestety z roku na rok jemy coraz mniej ryb i te dane martwią specjalistów.
Ponad połowa Polaków (55%) nie sprawdza regulacji dotyczących danych osobowych na portalach społecznościowych – wynika z raportu Procontent Communication nt. „Bezpieczeństwa w social media”. Dodatkowo co trzeci badany Polak loguje się na serwisach internetowych korzystając z Facebookowego konta.
Trzy czwarte Polaków zachowuje daleko idącą ostrożność w kontaktach z ludźmi. Ponad połowa z nieufnością traktuje nieznane sobie, spotkane po raz pierwszy osoby. Postawa nieufności w kontaktach międzyludzkich nigdy nie była w deklaracjach Polaków tak silna – wynika z badania CBOS.