Liczba wyników: 1566
Nieskazitelnie gładkie twarze, które możemy podziwiać w mediach, to często nic więcej, jak tylko efekt perfekcyjnego makijażu lub zjawiska potocznie określanego mianem „magii Photoshopa”. Jednak twarz może wyglądać pięknie i zdrowo, nawet jeśli na co dzień zmagamy się z różnego typu defektami skórnymi, a nie dysponujemy arsenałem sztuczek stosowanych w świecie mediów czy modelingu?
W ostatnich latach wokół tematu operacji plastycznych narosło wiele mitów. Co jest prawdą, a co tylko wytworem mediów, podsycanym barwnymi opowieściami celebrytów, którzy bez skrępowania opowiadają o chirurgicznym poprawianiu kolejnych partii swojego ciała? Poniżej znajduje się pięć najpopularniejszych twierdzeń na temat zabiegów plastycznych, które mijają się z prawdą.
W kwietniu prasa pisała więcej o liderze opozycji – Jarosławie Kaczyńskim, niż o premierze Donaldzie Tusku. Prezes PiS na długo zajął czołówki, głównie za sprawą rocznicy katastrofy smoleńskiej i związanych z nią kontrowersyjnych wypowiedzi. Comiesięczne badanie „Scena Polityczna” opublikował „Press-Service Monitoring Mediów”.
Im bliżej wyborów, tym media są coraz bardziej przychylne kandydatom walczącym o fotel prezydenta Polski – wynika z najnowszego raportu „Press-Service Monitoring Mediów”. W ciągu pierwszych dwóch tygodni kwietnia na ich temat opublikowano prawie 2 tys. materiałów o wydźwięku pozytywnym - 1 proc. więcej niż w poprzednich 14 dniach. Zaledwie 1,4 tys. to informacje o charakterze negatywnym.
Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą SMS-y w czasie jazdy – zdarza się też, że robią selfie czy nagrywają relacje na żywo na potrzeby mediów społecznościowych. Może to skończyć się wypadkiem.
Wskaźnik medialności recesji ponownie rośnie. W sierpniu podniósł się o 4,5 proc., osiągając wartość 306 punktów wobec 293 w lipcu – podał „Press-Service Monitoring Mediów”. Informacje te stanowią – w połączeniu z fatalnymi danymi płynącymi z polskiej gospodarki – wyraźne ostrzeżenie przed tym, co najprawdopodobniej czeka nas już jesienią i w 2013 roku.
Poporodowa, przedporodowa, dwubiegunowa, sezonowa, związana ze stratą pracy, złamanym sercem, wymagająca specjalistycznego leczenia lub… czekolady – depresja to pojęcie popularne w polskiej sieci. Jednakże głębsza analiza dotycząca zwłaszcza przekazów z mediów społecznościowych wskazuje, że słowo "depresja" jest bardzo pojemne. Mianem tej choroby internauci określają przejściowe spadki nastrojów, jesienne smuteczki lub przelotne rozczarowania.
Wydawać się może, że kara śmierci to jedna z politycznych pozycji dyżurnych, jak aborcja, eutanazja czy związki partnerskie. Dobry temat zastępczy, kiedy trzeba zamaskować bardziej palące problemy. Nic bardziej mylnego, wyeksponowanie w dyskursie tak kontrowersyjnego wątku nie gwarantuje proporcjonalnego rozgłosu w sieci – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Kompas Social Media". Czy Polacy są już zmęczeni „tematami zastępczymi?”
31 maja z okazji Światowego Dnia Bez Papierosa Polska Grupa Raka Płuca i Forum Raka Płuca apelują do mediów oraz twórców przestrzeni publicznej o nieumieszczanie papierosów w kontekstach podnoszących ich atrakcyjność. Palenie papierosów bowiem niezaprzeczalnie przyczynia się do powstawania raka płuca, który zabija każdego roku miasto wielkości Działdowa, Wieliczki czy Hajnówki.
W dzisiejszym świecie wygląd ciała może mieć silny wpływ na nasze wybory i zachowania, szczególnie te związane z dietą. Taki obraz jest czasem kształtowany lub zniekształcany przez wiele czynników, w tym obrazy z mediów, relacje, a nawet nasze nastroje. Jak mówią uczeni z Uniwersytetu Stanowego Florydy jeden, siłą napędową chęci, by przejść na dietę może być atrakcyjność partnera.