Liczba wyników: 461
Codziennie w Polsce wódkę w małych butelkach o pojemności 100 i 200 ml, potocznie zwanych „małpkami”, kupuje 3 miliony osób. Rocznie daje to liczbę ponad 1 miliarda małych buteleczek wódki sprzedawanych Polakom. Kupują wszyscy, niezależnie od grupy społecznej i zawodowej – od pracowników fabryk po emerytów i studentów.
Jednym z wielu znanych i cenionych przysmaków na Bliskim Wschodzie jest chałwa. To najsłynniejszy na świecie słodki deser, któremu trudno się oprzeć. Smak chałwy zawdzięczmy połączeniu nasion sezamu z delikatnym karmelem. Pierwotne znaczenie słowa chałwa pochodzi z języka arabskiego i greckiego, w których oznacza nic innego, jak cukierek.
Aż 64% badanych aut wymagało wymiany płynu hamulcowego. W przypadku 40% konieczne było ładowanie lub wymiana akumulatora. Co trzeci samochód miał niewłaściwy poziom ciśnienia w oponach. W co piątym stwierdzono źle ustawione światła. Polscy kierowcy wciąż zaniedbują bieżące czynności związane z utrzymaniem pojazdów, wpływające na stan techniczny ich samochodów – wynika z badań przeprowadzonych w ramach akcji ProfiAuto PitStop.
Prawie połowa masek antysmogowych, które zbadał UOKiK, nie przeszła testów w laboratorium, oznacza to, że nie chronią przed smogiem. To już druga taka kontrola UOKiK.
Ponad ¾ Polaków w wieku 18-64 lata deklaruje, że przynajmniej raz w życiu brało kredyt lub pożyczkę. 35 proc. przyznaje, że często korzysta z takich usług finansowych. Najczęściej zadłużamy się na sprzęt AGD i RTV, remont w domu oraz kupno samochodu. Niestety niemal co czwarty z nas nie ma w zwyczaju sprawdzać, czy będzie w stanie spłacić pożyczkę. Bierzemy ją bowiem najczęściej pod wpływem impulsu – takie wnioski przynosi badanie „Dlaczego Polacy się zadłużają”, przeprowadzone przez IMAS International w na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.
Jak wskazują różne źródła i badania – zakupy w sieci robi w Polsce od 56% do nawet 93% internautów! Największą popularnością cieszą się sklepy wielobranżowe, z elektroniką i odzieżowe. Nadchodzące święta to dla e-sprzedawców złote żniwa, a dla klientów doskonała okazja do tańszych i wygodnych zakupów. W przedświątecznej gorączce można jednak trafić zarówno na rzetelnych, jak i nierzetelnych sprzedawców. Można też przekazać sklepowi dane osobowe, które potem ktoś wykorzysta, zaciągając na nasze konto pożyczkę. Warto wiedzieć, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas w sieci.
Czy kiedykolwiek wróciliście ze sklepu z zakupami, które po powrocie do domu przestały się wam podobać albo z rzeczami, których w ogóle nie planowaliście kupić? Możliwe, że daliście się uwieść marketingowi sensorycznemu. To zestaw narzędzi, który wpływa na tworzenie odpowiedniej atmosfery podczas robienia zakupów. Składają się na niego m.in. stosownie dobrane zapachy, obrazy, dźwięki oraz oświetlenie obecne w sklepach. Warto wiedzieć, jak bronić się przed „nieświadomą” chęcią zakupów, by nie rozpocząć Nowego Roku z dziurą w domowej kasie.
Już za tydzień Wigilia i pod choinkami pojawią się prezenty. Dlatego właśnie teraz osoby, które jeszcze nie kupiły nic swoim najbliższym w panice szukają pomysłu. Niestety, czasem kończy się to kupieniem czegokolwiek, a później - rozczarowaniem. Jak tego uniknąć?
Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” wynika, że na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia wydamy średnio 1168 zł, z czego same prezenty pochłoną kwotę 532 zł, a produkty spożywcze 511 zł. Te koszty można jednak zmniejszyć, np. planując zakupy z wyprzedzeniem i zamawiając część potrzebnych rzeczy przez Internet. Jak pokazują badania, na tle Europy, to Polacy są najbardziej skłonni do tego, by przekroczyć kwotę, którą przeznaczyli na świąteczne wydatki. Ponad połowa badanych wydaje bowiem więcej o ponad 200 zł, w stosunku do tego, ile planowali. Jak tego uniknąć oraz jak zaplanować i sfinansować zakupy, by nie przywitać Nowego Roku z dziurą w domowym budżecie?
Jeżeli planujemy zakup świątecznych prezentów przez Internet, to w tym rokunajlepiej dokonać ich 5 grudnia, kiedy to wybrane sklepy w sieci będą oferować darmową dostawę. Celem ogólnopolskiej akcji jest popularyzacja zakupów internetowych w Polsce.
Światło o niskiej intensywności może leczyć przewlekły stres i depresję