Liczba wyników: 200
Ponad połowa, bo aż 57 procent Polaków po 50. roku wspiera finansowo swoje dzieci i wnuki. 44 procent osób po pięćdziesiątce przyznaje, że nadal mieszka z nim dziecko lub wnuk – wynika z badania „Polacy 50+ a wsparcie rodziny” przeprowadzonego przez instytut badawczy Millward Brown dla Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.
W swojej koncepcji etycznej Arystoteles postulował szukanie złotego środka miedzy dwiema ekstremalnymi postawami, bo środek miał być wyborem optymalny. Można to przełożyć na pewne charakterystyczne nastawienie rodziców wobec dorosłych dzieci - jedni są gotowi skrajnie się poświęcić, inni skrajnego poświecenia wymagają od swych samodzielnych już latorośli. Tymczasem potrzeby i oczekiwania powinny spotkać się gdzieś pośrodku właśnie.
41% Polaków deklaruje, że dla rodziny przeznacza ponad 5 godzin tygodniowo, jednak co piąty przyznaje, że chciałby tego czasu poświęcać jeszcze więcej – wynika z badania Polacy po godzinach”. Dodatkowo, narzekamy na brak czasu na realizację własnych pasji, odpoczynek czy podróże. Co pochłania czas Polaków poza pracą? Ile poświęcają go dla przyjaciół, a ile na obowiązki domowe?
W mieście najczęściej poruszamy się komunikacją miejską, samochodem najczęściej jeździmy w odwiedziny do rodziny i znajomych. Blisko połowa Polaków dojeżdża komunikacją do pracy lub na uczelnię. W trasie jednak trudniej nam się obejść bez prywatnego samochodu niż w mieście.
WOd maja 2016 do końca 2017 roku będziemy obchodzić w Polsce Rok Kultury Węgierskiej. Zorganizowany przy współpracy z węgierskimi i polskimi partnerami cykl wydarzeń służyć ma nie tylko propagowaniu węgierskiej kultury, lecz pozwolić także na zaakcentowanie związków politycznych, gospodarczych i turystycznych.
Wiosenna aura w teorii sprzyja kierowcom, którzy po zimie mają ochotę nieco szybciej przemieszczać się po mieście. Jak jednak jest w rzeczywistości? Czy wraz z przyjściem wiosny poprawia się sytuacja w centrach miast?
Najwięcej czasu w korkach tracą mieszkańcy Łodzi. Miasto jest liderem zarówno krajowego, jak i europejskiego rankingu najbardziej zakorkowanych miast na świecie TomTom Traffic Index 2016. Tamtejsi zmotoryzowani mogą spodziewać się wydłużenia czasu podróży średnio o 54%, a podczas wieczornych godzin szczytu nawet o 98% w porównaniu z sytuacją, gdy na drogach nie ma zatorów.
Korki i utrudnienia w ruchu drogowym w największych polskich miastach w 2015 r. kosztowały kierowców 3,8 mld złotych – wynika z najnowszego „Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i serwis Targeo.pl. To wynik aż o 12 proc. gorszy niż rok wcześniej. Roczny koszt korków na statystycznego pracującego kierowcę wynosił 3 350 zł, co stanowiło średnio 70 proc. miesięcznej pensji. Największym i wciąż nierozwiązanym problemem są wąskie gardła komunikacyjne. Widać to szczególnie na przykładzie Wrocławia i Warszawy. Najlepiej z problemem korków radzą sobie Katowice i Gdańsk.
Jeden ze składników zielonej herbaty może być pomocny w walce z reumatoidalnym zapaleniem stawów.
Inspektorzy z Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego wzięli pod lupę stan techniczny autobusów wykorzystywanych do przewozu osób w komunikacji publicznej na terenie powiatu dzierżoniowskiego. W trakcie dwudniowej kontroli wytypowano do szczegółowego sprawdzenia stanu technicznego 11 autobusów należących do trzech różnych przewoźników. Wszystkie skontrolowane autobusy posiadały bardzo poważne usterki technicznie.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem