Liczba wyników: 9189
To miał być reportaż ze sławnego laboratorium w Berkeley w Kalifornii. Wiktor Niedzicki filmował laser, którego energia ma posłużyć do rozpędzania cząstek. Aby lepiej pokazać jego działanie, amerykański naukowiec, dr Wim Leemans włożył w zieloną wiązkę światła kawałek czarnej folii. To ujęcie kosztowało ponad 5 tysięcy dolarów… Laser wypalił 2 otwory w profesjonalnej kamerze. Długa podróż skończyła się katastrofą, a na naprawę trzeba było czekać ponad półtora miesiąca.
W sporze z przedsiębiorcą nie są słabszą stroną. Rzadko dochodzą jednak swoich roszczeń, często padają ofiarami nieuczciwych praktyk – wynika z badań UOKiK i praktyki Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Według prognoz w 2010 roku w Polsce liczba osób w wieku 60 lat i więcej wyniesie blisko 6,5 mln.
Polscy internauci szanują tradycję i lubią kontynuować świąteczne zwyczaje. Według danych z raportu firmy Gemius, stanowcza większość rodaków korzystających z Internetu (80%) z okazji Bożego Narodzenia zamierza zakupić prezenty dla rodziny i przyjaciół, 91% podzieli się opłatkiem z najbliższymi podczas Wigilii, a 76% przygotuje dodatkowe nakrycie na świąteczny stół.
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie marki Soplica we wrześniu br. dowiodły, że nawet 20% kierowców „wsiadło za kółko” mimo braku pewności, czy rzeczywiście stężenie alkoholu w ich krwi spadło poniżej dopuszczalnego prawem poziomu. Jak pokazują dane, tylko w 2007 roku policjanci zatrzymali blisko 24 tysiące osób kierujących pojazdami i mających od 0,2 do 0,5 alkoholu w organizmie. Statystyki te oraz problem tzw. nieświadomie pijanych kierowców skłoniły markę Soplica do podjęcia działań edukacyjnych w ramach akcji społecznej pod hasłem „AlkoCasco – alkomat w każdym aucie”.{gencode}www.alkocasco.pl {/gencode}
Fundacja Świętego Mikołaja zebrała już 447 754 zł na Fundusz Edukacyjny stworzony w ramach kampanii „Grunt to rodzina”. Ogólnopolska kampania promocyjna na rzecz rodzinnych domów dziecka potrwa do końca grudnia.
Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży, książek i filmów oraz zabawek.
Ponad jedna trzecia Polaków uważa, że PZPR zapisała się negatywnie w historii Polski. Przeciwnego zdania jest niemal jedna piąta badanych. Wyniki sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP opublikował portal Wirtualne Media.
Pomimo kryzysu oferta kredytów gotówkowych na sfinansowanie Świąt jest szeroka i różnorodna. Expander sprawdził, że najkorzystniejszą ofertę świątecznego kredytu mają BOŚ, DnB Nord i Bank Zachodni WBK.
Prawie 60% Polaków nie spotka się w Święta przynajmniej z jednym z członków najbliższej rodziny. Ze względu na nasilające się zjawisko migracji, odległości, jakie musieliby pokonać Polacy by spotkać się z najbliższymi stają się ogromne. Prawie 80% z nich musiałoby przebyć setki, a ponad ¼ (27%) – wręcz tysiące kilometrów, aby zobaczyć ukochanego członka rodziny lub inną bliską im osobę.
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.