Liczba wyników: 3320
Ebooki zyskały wielu zwolenników - urządzenia, z których się je czyta, są lekkie i pojemne. Na czytniki można ściągnąć liczne, nawet wielotomowe książki, dlatego stają się coraz powszechniejsze. Okazuje się, jednak, że pewne czytniki nie stanowią najlepszej „książki do poduszki". Mogą zakłócać sen.
Według badań Biblioteki Narodowej niespełna 40 procent Polaków czyta przynajmniej jedną książkę rocznie, a mniej niż co dziesiąty sięga po siedem lub więcej książek w ciągu roku. Jednakże - co ciekawe - chętnie sięgamy po książki napisane nie po polsku, a także dwujęzyczne. Wynika to m.in. z tego, że dzięki nim możemy skuteczniej uczyć się języków obcych.
Polacy coraz częściej decydują się na wykupienie wycieczki. Większość osób twierdzi, że czyta umowy przed wyborem oferty biura podróży. Jednak wciąż niewielu wie ile ma czasu na reklamację nieudanej wycieczki – wynika z badań* społecznych przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. O czym warto pamiętać wybierając się na urlop?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza wszystkich swoich klientów do udziału w akcji informacyjnej "Dzień Seniora w ZUS".
Kosmetyki są stałym elementem listy zakupów większości konsumentów. Niewielu z nich przykłada jednak wagę do informacji, które są zawarte na opakowaniach – jak wynika z badań zleconych przez UOKiK, czyta je tylko 17 proc. konsumentów. Tymczasem adnotacje dotyczące składu czy terminów przydatności produktu mają zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa jego użytkowników.
Firma GoodBrand & Company Polska zaprezentowała wyniki badania Kapitału Społecznego Marek. Marką narodową o najwyższej wartości społecznej w Polsce okazał się Kościół katolicki, który osiągnął wynik ponad dwukrotnie wyższy niż kolejne marki: Kraków, Wrocław, Polska i Gdańsk. Znacznie słabiej wypadły inne duże polskie miasta: Poznań i Warszawa oraz Katowice, które wypadły najsłabiej wśród miast.
Zaledwie 7 proc. konsumentów wie ile czasu ma uczestnik imprezy turystycznej na reklamację nieudanego wyjazdu, 57 proc. nie czyta umów przed decyzją o wyborze biura podróży. Za to 51 proc. wie, że kupując wycieczkę first lub last minute nie traci prawa do reklamacji – to niektóre wnioski z badań opinii przeprowadzonych dla UOKiK tuż przed wakacjami.
Kaspersky Lab Polska przedstawia poradnik dotyczący spamu i oszustw na Facebooku, popularnie zwanych "likejackingiem". W swoim tekście Maciej Ziarek, analityk zagrożeń z Kaspersky Lab Polska, tłumaczy, na czym polegają ataki na Facebooku, do czego mogą prowadzić oraz jak nie dać się złapać.
Od jakiegoś czasu świat ogarnęła moda na flash mob, szczególnie w grudniu organizowanych jest wiele takich świątecznych akcji.
Brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznacza, że przepadają niewykorzystane środki. Czy czterej najwięksi operatorzy telekomunikacyjni naruszyli prawo? Wykażą to postępowania wszczęte przez szefa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK sprawdzi czterech największych operatorów telekomunikacyjnych: Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem