Liczba wyników: 870
Czy kiedykolwiek wróciliście ze sklepu z zakupami, które po powrocie do domu przestały się wam podobać albo z rzeczami, których w ogóle nie planowaliście kupić? Możliwe, że daliście się uwieść marketingowi sensorycznemu. To zestaw narzędzi, który wpływa na tworzenie odpowiedniej atmosfery podczas robienia zakupów. Składają się na niego m.in. stosownie dobrane zapachy, obrazy, dźwięki oraz oświetlenie obecne w sklepach. Warto wiedzieć, jak bronić się przed „nieświadomą” chęcią zakupów, by nie rozpocząć Nowego Roku z dziurą w domowej kasie.
Już za tydzień Wigilia i pod choinkami pojawią się prezenty. Dlatego właśnie teraz osoby, które jeszcze nie kupiły nic swoim najbliższym w panice szukają pomysłu. Niestety, czasem kończy się to kupieniem czegokolwiek, a później - rozczarowaniem. Jak tego uniknąć?
Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” wynika, że na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia wydamy średnio 1168 zł, z czego same prezenty pochłoną kwotę 532 zł, a produkty spożywcze 511 zł. Te koszty można jednak zmniejszyć, np. planując zakupy z wyprzedzeniem i zamawiając część potrzebnych rzeczy przez Internet. Jak pokazują badania, na tle Europy, to Polacy są najbardziej skłonni do tego, by przekroczyć kwotę, którą przeznaczyli na świąteczne wydatki. Ponad połowa badanych wydaje bowiem więcej o ponad 200 zł, w stosunku do tego, ile planowali. Jak tego uniknąć oraz jak zaplanować i sfinansować zakupy, by nie przywitać Nowego Roku z dziurą w domowym budżecie?
Jeżeli planujemy zakup świątecznych prezentów przez Internet, to w tym rokunajlepiej dokonać ich 5 grudnia, kiedy to wybrane sklepy w sieci będą oferować darmową dostawę. Celem ogólnopolskiej akcji jest popularyzacja zakupów internetowych w Polsce.
Z internetu korzysta w Polsce dwie trzecie dorosłych. Bezwiednie lub też intencjonalnie zostawiają oni w sieci informacje o sobie. Ogromna większość osób bywających online określa swój sposób korzystania z internetu jako bezpieczny – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Niemal połowa internautów (a jeśli uwzględnić kontakt z nieprawdziwymi informacjami i nadużywanie internetu – nawet dwie trzecie) deklaruje, że miała jakieś negatywne doświadczenia wynikające z obecności w sieci.
Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2018”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1.168 zł, czyli o 6 proc. więcej niż wydaliśmy rok temu. Najbardziej spodziewanym prezentem są kosmetyki i perfumy, natomiast swoim bliskim najchętniej podarujemy książkę. Z roku na rok rośnie znaczenie zakupów internetowych.
Viggo Mortensen zajmie się reżyserią filmu "Falling", w którym zagra też główną rolę.
8 października 2018 r. zmarł Piotr Pawłowski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji oraz Fundacji Integracja. Miał 52 lata.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia, aż 1,4 miliarda ludzi na świecie zwiększa u siebie ryzyko poważnych chorób z powodu unikania wysiłku fizycznego. W efekcie siedzącego stylu życia bardziej narażają się choroby serca, cukrzycę, demencję i różne formy raka.
Ćwiczenia o niskiej i umiarkowanej intensywności skutecznie osłabiają depresję