Liczba wyników: 4500
Dostęp do nowoczesnych metod leczenia pozwala znacząco wydłużyć życie pacjentów z zaawansowanym czerniakiem. Długoletnia terapia niesie za sobą jednak ryzyko wystąpienia działań niepożądanych. Wiedza chorego i jego współpraca z lekarzem to podstawa – pacjent i lekarz muszą stać się partnerami w terapii, aby dobrze i sprawnie tymi zdarzeniami zarządzać. W tym celu wystartowała akcja informacyjna „Pacjent kontra czerniak” dla chorych na czerniaki z mutacją BRAF.
78 procent Polaków w przypadku zdiagnozowania u nich choroby przewlekłej w pierwszej kolejności szukałoby wsparcia u lekarza specjalisty – wynika z raportu kampanii „Pozwól na wsparcie” zrealizowanego na zlecenie Actavis Polska. Jednak nie każdy radzi sobie w relacji z lekarzem. Eksperci tłumaczą, jak przygotować się do wizyty u specjalisty i w jaki sposób nawiązać z nim dobry kontakt.
Planując wakacje za granicą nastawiamy się na głównie na świetną zabawę i niczym nie zmącony odpoczynek, warto jednak zawczasu pomyśleć o tym, co może nam się przydarzyć: nagłej chorobie czy wypadku, które nie tylko zepsują nam wyjazd, ale mogą poważnie nadwerężyć portfel. Czy rzeczywiście? Jakie prawa do świadczeń zdrowotnych za granicą uzyskaliśmy po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej?
Federacja Stowarzyszeń Amazonki ogłosiła wyniki ankiet przeprowadzonych wśród chorych oraz onkologów w ramach kampanii „Jest jak Jest - Mam Wybór!". Ankiety mają pomóc we wzajemnym zrozumieniu i budowaniu partnerskich relacji między pacjentami i lekarzami, a w efekcie w osiąganiu jak najlepszych efektów terapii.
W mniejszych miejscowościach jak w dużych - kilkumiesięczne oczekiwanie. We Wrześni, w Centrum Medycznym Amika, spośród wszystkich specjalności, najdłużej czeka się właśnie na poradę okulistyczną. W tej chwili zresztą zapisów do okulisty nie ma w ogóle, oczywiście tych w ramach kontraktów z NFZ. Za to prywatnie można od razu, ale wizyta kosztuje 70 złotych.
Trwa ogólnopolska kampania edukacyjna „Prawa Pacjenta, Moje Prawa”. Przedsięwzięcie mana celu propagowanie wiedzy na temat praw przysługujących wszystkim pacjentom oraz zachęcenie do aktywnego poszukiwania informacji o swojej chorobie i możliwościach leczenia.
106-latek został jednym z najstarszych brytyjskich pacjentów, którym wszczepiono rozrusznik serca. Lekarze mówią, że dla współczesnej medycyny starość stanowi coraz mniejszą przeszkodę w podjęciu takiej terapii.
Diagnoza raka jest zwykle dla pacjenta tak dużym szokiem, że w trakcie pierwszej wizyty w gabinecie lekarskim nie jest w stanie przyjąć wielu informacji dotyczących swojego leczenia. Z kolei lekarze często nie mają dość czasu, by dokładnie wszystko wyjaśnić pacjentowi w czasie kolejnych wizyt. Jak radzić sobie z tą sytuacją, podpowiada dr n. med. Alicja Heyda, psychoterapeuta i psychoonkolog w Centrum Onkologii IMSC w Gliwicach.
Prawidłowa relacja pomiędzy pacjentem a lekarzem jest ważna na każdym etapie leczenia. To w dużej mierze od specjalisty zależy, jaki stosunek chory będzie miał do swojego schorzenia, w jaki sposób przyjmie informację o diagnozie a także czy będzie chciał rozpocząć zaproponowane leczenie. Dobra relacja z lekarzem ma szczególne znaczenie dla pacjentów chorych przewlekle, którzy potrzebują regularnych wizyt. Jej utrzymanie jest jednak wyzwaniem dla obu stron, zarówno dla lekarza, który każdego dnia konsultuje wielu pacjentów oraz dla chorych, którzy muszą zmierzyć się z barierami komunikacyjnymi.
Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało zmiany, w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, które zagwarantują wszystkim pacjentom prawo do leczenia bólu. O takie podstawy prawne gwarantujące chorym cierpiącym ból dostęp do jego leczenia zabiegały od lat: Koalicja na rzecz Walki z Bólem, Fundacja Wygrajmy Zdrowie, Fundacja Eksperci dla Zdrowia we współpracy z Polskim Towarzystwem Badania Bólu.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem