Liczba wyników: 875
W ostatnim czasie różne tradycje ulegają modyfikacjom dzięki możliwościom technicznym, nowe technologie szybko stają się dostępne dla ogółu społeczeństwa, a ludzie chętnie z nich korzystają. Podobnie dzieje się z przesyłaniem życzeń świątecznych, w zapomnienie odchodzą kartki pocztowe, obecnie najpopularniejsze są SMS-y. Jak pisze „Metro”, liczba świątecznych wiadomości przesłanych z naszych telefonów komórkowych przekroczy miliard.
Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. Co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy.
Policjanci z gdańskiego Przymorza zatrzymali na gorącym uczynku 26-letniego oszusta, który zgłosił się do 45-letniej gdańszczanki po odbiór pieniędzy dla jej syna. O jego wypadku i gotówce potrzebnej na kaucję kobieta dowiedziała się przez telefon. Na szczęście szybko zorientowała się, że jest oszukiwana i umawiając się na przekazanie pieniędzy, powiadomiła o całym zdarzeniu policję. Funkcjonariusze ustalili, że 26-latek w podobny sposób oszukał dwie inne kobiety.
W ministerstwie cyfryzacji trwają prace nad projektem mObywatel. Docelowo wszystkie plastikowe dokumenty zastąpi smartfon. W kontakcie z urzędnikiem wystarczy podać numer telefonu, by potwierdzić tożsamość. Do końca roku pilotaż trwa w kilku urzędach w kraju. Do aplikacji mObywatel niezbędny jest telefon z oprogramowaniem Android, z którego korzysta 90 proc. Polaków mających smartfon. W styczniu 2018 roku ma ruszyć wersja dostępna na urządzenia z oprogramowaniem iOS firmy Apple.
Przestępca dzwoni do ofiary, podaje się za osobę najbliższą. Wyciąga jak najwięcej informacji po czym przedstawiając tragiczną historię prosi o pomoc finansową. Chwilę potem kolejny telefon informuje, że osoba bierze udział w prowokacji policyjnej, a wykręcenie numeru 112 lub 997 spowoduje połączenie z komisariatem policji. W ten sposób przestępcy uwiarygadniają się przed nieświadomymi manipulacji seniorami. Tylko w Warszawie w przeciągu sześciu miesięcy w ten sposób wyłudzono ponad 10 mln złotych.
10 października 2011 r., po trzech latach negocjacji, Rada Unii Europejskiej przyjęła nową dyrektywę wzmacniającą prawa konsumentów. Nowe przepisy obejmą niemal wszystkie formy zakupów - dokonywanych zarówno w sklepie, jak i przez telefon, Internet, sprzedaż katalogową a także w postaci umów zawieranych „na progu” mieszkania. Po wejściu w życie dyrektywy państwa członkowskie będą miały dwa lata na wdrożenie jej zapisów do krajowych porządków prawnych.
Chyba każdemu klientowi banku zdarzyło się odebrać telefon od konsultanta proponującego nowe produkty czy specjalne oferty. Mimo że takie rozmowy bywają męczące, czasami warto dokładniej zapoznać się z propozycjami, bowiem mogą okazać się dla nas korzystne. Aby jednak ustrzec się przed ewentualnymi oszustami, powinniśmy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać. Eksperci Expandera podpowiadają, na co zwrócić uwagę, o co warto zapytać konsultanta oraz co powinno wzbudzić naszą czujność.
Babcie w internecie są tylko nieznacznie popularniejsze od dziadków, ale już Dzień Babci zajmuje w sieci zdecydowanie więcej miejsca niż Dzień Dziadka. Kto dostanie w tym roku więcej laurek? Lepiej podarować własnoręczny upominek czy telefon komórkowy? Co począć w Dzień Babci, gdy nie ma się prezentu? Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media sprawdził, co w internecie piszczy w okolicach święta naszych dziadków.
Tylko 3,5 proc. Polaków-klientów banków korzysta z rachunku przez komórkę. Za to ponad połowa z nich nie wie, czym jest bankowość mobilna. Wśród amatorów tej formy bankowości przeważają osoby młode, lepiej zarabiające, zamieszkujące duże miasta. Zdecydowana większość klientów polskich banków uważa, że mobilna bankowość przydaje się do się sprawdzania stanu rachunku i jego historii, realizacji przelewów oraz doładowywania telefonów.
Co miesiąc miliony rodzin reguluje rachunki za prąd, gaz czy telefon. Szacuje się, że w Polsce opłaca się około 50 - 70 mln faktur miesięcznie. Tylko około 10 procent opłat robione jest przez internet. Każdy przekaz gotówki obciążony jest prowizją. Dotychczas instytucją pierwszego wyboru dla przeciętnego klienta była Poczta Polska, jednak w ostatnim czasie do walki o rynek płatności masowych wkroczyły kolejne firmy. Można tam płacić taniej i szybciej. Bankier.pl porównał instytucje, które przyjmują rachunki i jednocześnie zapewniają ich bezpieczeństwo.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem