Liczba wyników: 683
W zdigitalizowanym świecie telefon komrókowy jest używany przez nas wielokrotnie w ciągu dnia, bo w istocie trudno się bez niego obejść. Korzystanie z niego nie jest domeną młodych, z „nosem w ekranie" chadzają dziś ludzie w każdym wieku i nie kontrolują poświęcanego na to czasu. Okazuje się zaś, że długie użytkowanie telefonu czy smartfonu może się wiązać z pewnymi problemami. Zobacz, jak może ci zaszkodzić „komórka".
Lato to pora roku, na którą ludzie czekają z wielką niecierpliwością. Nic tak przecież nie poprawia nastroju, jak słoneczny i ciepły dzień, a działanie słońca daje wiele pozytywnych efektów dla zdrowia i urody. Jednak promieniowanie słoneczne ma również negatywne działanie. Odbija się ono przede wszystkim na zdrowiu i jest głównym czynnikiem przyśpieszającym procesy starzenia skóry. Czy zatem istnieje złoty środek umożliwiający bezpieczne korzystanie z dobrodziejstw słonecznych kąpieli i uniknąć niebezpieczeństw związanych z opalaniem?
Komputer osobisty w swoim gospodarstwie domowym ma dwie trzecie ankietowanych - wynika z badania CBOS. Od ubiegłego roku tylko nieznacznie przybyło osób mających w domu połączenie z internetem. O korzystaniu z nowych technologii decyduje przede wszystkim wiek i wykształcenie, w mniejszym stopniu zaś sytuacja materialna. Wiek określa nie tylko korzystanie z sieci, ale również sposoby czy style korzystania – czas spędzany online, intensywność korzystania, a w znacznym zakresie także wybór usług i funkcji, formy podejmowanych aktywności. Najstarsi badani przez CBOS sporadycznie łączą się z siecią, a Seniorzy niekorzystający obecnie z Internetu nie zamierzają tego stanu zmienić.
Lawinowy rozwój technologii informacyjnych niesie za sobą wielkie możliwości – sprzyja przenoszeniu większej aktywności człowieka w cyberprzestrzeń. W tym kontekście należy zwrócić szczególną uwagę na potrzeby seniorów, którzy często napotykają na bariery utrudniające im korzystanie z nowych technologii. Okazją do dyskusji na ten temat będzie II Seminarium „Senior w Sieci, czyli przełamywane barier w e-integracji osób powyżej 50. roku życia”, które odbędzie się 24 kwietnia 2009 roku w Warszawie.
Komputer – wielu z nas nie wyobraża sobie pracy bez tego urządzenia. Co więcej, w przypadku niektórych zawodów (np. stanowiska administracyjne, marketingowe, graficzne) wykonywanie swoich obowiązków bez niego – byłoby niemożliwe. Codzienne korzystanie z tego sprzętu przez kilka godzin ma jednak swoje konsekwencje – szacuje się, że blisko 90 proc. osób, pracujących przed komputerem więcej niż trzy godziny dziennie, ma problemy ze wzrokiem. Co nam grozi i po jakim czasie mogą pojawić się pierwsze problemy ze wzrokiem?
Co roku duża część Polaków decyduje się na wakacje za granicą. Do niedawna wiązało się to z koniecznością zabierania ze sobą dużych sum w gotówce. Dziś, w dobie kart płatniczych, nie jest to już konieczne. Jednak sporo osób jest nadal bardzo nieufnych wobec plastikowego pieniądza, szczególnie podczas pobytów za granicą. Związek Firm Doradztwa Finansowego (ZFDF) podpowiada więc, jak sprawić, żeby korzystanie z karty w innych krajach było łatwe i bezpieczne.
Obsesyjne sprawdzanie każdej wiadomości i powiadomienia o aktywności znajomych, ciągłe odświeżanie poczty elektronicznej czy przeglądanie newsów w czasie wolnym świadczy o tym, że chęć bycia online jest już nie tylko naszym nawykiem, lecz także nałogiem. Zdaniem psychologów, by się od nich uwolnić, najlepiej zacząć od małych kroków. Warto na przykład ustalić sobie limity czasowe na korzystanie z internetu i mediów społecznościowych. Całkowity detoks zamiast pomóc może się stać źródłem dodatkowego stresu.
W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej inicjatyw propagujących świadome i bezpieczne korzystanie z Internetu skierowane do tych, dla których nadal nie jest to środowisko przyjazne. Z drugiej strony, spora części społeczeństwa czuje się w Internecie jak ryba w wodzie. Polacy w coraz większym stopniu korzystają z bankowości internetowej, angażują się w media społecznościowe, korzystają z nowatorskich aplikacji, dokonując zakupów w sieci. I choć dla jednych Internet wydaje się być wręcz standardem, to dla wielu jest jeszcze nadal niewystarczająco znanym narzędziem.
Firmy toczą prawdziwą wojnę ofertową o dojrzałych konsumentów. Kuszą dedykowanymi kontami bankowymi, atrakcyjnymi wycieczkami czy zniżkami na bilety do kina. A senior do łatwych konsumentów nie należy – nieufny, ostrożny, nieco oporny na korzystanie z technologii, które młodym wydają się niezbędne do życia. Taka postawa często wynika z braku umiejętności poszukiwania niezbędnych do zakupu informacji oraz niedostatecznej wiedzy na temat praw konsumentów. Co robić? Informować, upraszczać, a przede wszystkim – nie spychać na margines grup docelowych.
Finanse w związku to często trudny i drażliwy temat. Według badania zrealizowanego na zlecenie Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor i Biura Informacji Kredytowej z 2016 r., co piąta polska para kłóci się o pieniądze, a jedna trzecia badanych z powodu takich konfliktów bierze pod uwagę rozstanie. Czy zatem istnieje przepis na udane zarządzanie wspólnym budżetem? W jakich przypadkach warto zdecydować się na korzystanie ze wspólnego konta, a kiedy dysponowanie środkami ulokowanymi na oddzielnych rachunkach jest lepszym rozwiązaniem?