Liczba wyników: 10054
Twój bagaż zaginął, a złożona reklamacja nie przyniosła skutku? Firma, od której wynająłeś samochód w Grecji nie wywiązała się z umowy? Konsumentom, którzy borykają się z takimi i innymi problemami przychodzi z pomocą Europejskie Centrum Konsumenckie.
Rozpoczęła się druga odsłona akcji telewizyjnej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której hasło brzmi: „Możesz krzyczeć, możesz błagać, możesz grozić, ale oszczędzisz sobie wielu kłopotów jeśli poznasz swoje prawa. Prawo jest po Twojej stronie.”
W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 19 liderów wśród mediów dostępnych na rynku polskim. Wyboru dokonali stali czytelnicy, telewidzowie, słuchacze określonego rodzaju medium.
Trudne do zrozumienia umowy, mała czcionka, nagabywanie przez akwizytora, oferowanie seniorom usług, z których nigdy nie będą korzystać – to główne problemy, z którymi zgłaszają się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów osoby starsze. UOKiK podpowiada jak ochronić się przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, na co zwracać uwagę. Oto sześć zasad bezpiecznego seniora konsumenta.
Pukający do drzwi akwizytor, to zapowiedź wygodnych zakupów w domu, pod warunkiem, że konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca je respektuje. Prezes UOKiK uznał, że spółka oferująca filtry do wody w sprzedaży bezpośredniej stosowała nieuczciwe praktyki.
Zbliża się Wielkanoc, a w związku z tym więcej czasu spędzamy na zakupach, przedświąteczna gorączka kupowania juz się zaczęła a wraz z nią powinniśmy być bardziej ostrożni przy nabywaniu towarów, zwłaszcza żywnościowych. Według badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prawie 80% badanych kupuje artykuły żywnościowe zwracając uwagę głównie na cenę.
W ostatnim czasie do UOKiK napływa wiele pytań od konsumentów zaniepokojonych zaistniałą sytuacją. Wątpliwości budzą kwestie związane między innymi z naliczaniem odsetek za nieterminowe uregulowanie należności. Konsumenci pytają także, co w sytuacji, gdy wysłaliśmy pocztą wypowiedzenie umowy, a list nie dojdzie na czas. Czy i w jakich sytuacjach możemy domagać się odszkodowania? Jeśli tak, to od kogo?
Na kilka dni przed końcem minionego roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmiany, które znalazły się w nowych przepisach spodobają się zapewne wielu kupującym, ale przyjdzie na nie trochę poczekać. Stare prawo zostanie bowiem z nami na jakiś czas.
Czy udając się do szkoły tańca, fitness klubu, pływalni, na mecz lub koncert - zawsze korzystamy w pełni z naszych praw? UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę, zawierając umowę z przedsiębiorcami organizującymi czas wolny
W sklepach właśnie zaczęły się letnie wyprzedaże. O 30, 50 a nawet 70 proc. taniej można kupić ubrania, buty czy sprzęt RTV. Dla wielu z nas taki upust jest propozycją nie do odrzucenia. UOKiK radzi, na co uważać w zakupowej gorączce i jak egzekwować swoje prawa.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość