Liczba wyników: 394
Lew Tołstoj zwykł mawiać, że nie czas się spieszy, ale to my nie nadążamy – tak jakby przewidział skutki błyskawicznego postępu cywilizacji. Z tym radzą sobie młodzi, z których aż 96% w wieku od 15 do 24 lat korzysta z Internetu. Jednak ci, którzy pamiętają nie tak odległe czasy maszyn do pisania często zostają w tyle. To dla nich powstała ogólnopolska kampania społeczna Akademii Allegro, która pomaga nadrobić braki.
Nachodzeni w domach przez akwizytorów, odmawia się im rozpatrzenia reklamacji, próbuje się wymuszać podpisanie niechcianej umowy – to tylko niektóre problemy konsumentów III wieku, czyli seniorów. Prawie 20 proc. naszego społeczeństwa to osoby starsze – grupa społeczna w szczególności narażona na nieuczciwość przedsiębiorców.
Samotność i izolacja społeczna mogą być większym zagrożeniem dla zdrowia niż otyłość, ich oddziaływanie zaś ciągle rośnie, mówią badacze z Brigham Young University.
Janina Ochojska, wybitna działaczka społeczna i założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej, została laureatką tegorocznej nagrody specjalnej miesięcznika Zwierciadło dla człowieka dialogu, który łączy, a nie dzieli.
Polscy Ambasadorowie Dobrej Woli UNICEF Małgorzata Foremniak i Artur Żmijewski wzięli udział w kampanii „Na ratunek dzieciom w Kongo”. 3 listopada rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna, która ma na celu zwrócenie uwagi Polaków na tragedię w Kongo i pozyskanie funduszy na program ratowania życia noworodków i małych dzieci w tym kraju.
Pogorszyła się społeczna ocena działalności parlamentu. Zmalał odsetek ankietowanych dobrze oceniających pracę posłów, a zwiększył się odsetek tych, którzy mają o niej negatywne zdanie - wynika z badania CBOS. Nieznacznie gorsze są również notowania izby wyższej. Wprawdzie oceny pozytywne są równie częste jak przed miesiącem, jednak przybyło krytycznych opinii o funkcjonowaniu Senatu.
Centrum Cyfrowe opublikowało raport: „Obiegi kultury. Społeczna cyrkulacja treści", który wykazał że pobieranie treści kulturowych z Sieci jest jednym z głównych sposobów ich pozyskiwania poza oficjalnymi źródłami.
Organizowana od 2006 roku kampania edukacyjno-społeczna „Zadbaj o swoje serce” zachęca do udziału w badaniach przesiewowych prowadzonych w wielu miastach w Polsce. Uczestnicy mogą bezpłatnie poddać się profilaktycznym badaniom, skorzystać z porady kardiologicznej oraz konsultacji u dietetyków.
Według danych ZUS w Polsce jest ponad 7 milionów emerytów. Ta grupa społeczna jest nie tylko bardzo zróżnicowana, ale również dynamicznie się zmieniająca. Przed szeroko pojętą branżą telekomunikacyjną stoi pytanie – jak sprostać wymaganiom tej grupy konsumenckiej?
W czerwcu rusza kampania społeczna służąca podniesieniu poziomu wiedzy społeczeństwa o wciąż istotnym problemie zakażeń HCV („żółtaczki C”) i wynikającej z tego potrzeby wykształcenia postawy czynnej, polegającej na podejmowaniu działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV.