Liczba wyników: 876
Spędzanie czasu poza domem w pracy czy szkole są najczęstszymi powodami do jedzenia poza domem dla Polaków, według najnowszego badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”. Jako ulubioną respondenci wskazywali polską kuchnię, ale najszybciej rozwijają się sieci barów szybkiej obsługi oraz pizzerie wpływając na zmianę przyzwyczajeń konsumentów.
Współczesny rynek jest bogaty w produkty spożywcze o bardzo różnej wartości odżywczej, jakości i w różnej cenie. Dodatkowo producenci na wiele sposobów zachęcają nas do zakupu określonego produktu. Jak zatem wybierać właściwie i świadomie? Podstawowym źródłem informacji pozwalającej ocenić produkt zarówno pod kątem jakości handlowej, jak i wartości odżywczej, jest etykieta. Dlatego tak ważne jest, by wiedzieć, co dokładnie można z niej wyczytać.
Aż 63% Polaków na emeryturze chce poświęcić czas bliskim, a 52% chce spędzić ten czas aktywnie na podróżach – tak o emeryturze myślą głównie młodsi ludzie. Jednak 24% osób, zwłaszcza starszych uważa, że to czas, w którym mogą pojawić się problemy finansowe. To wnioski z badania “Życie na emeryturze - wyobrażenia i postawy Polaków”, zrealizowanego na zlecenie Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami przez ARC Rynek i Opinia.
Od wieków złoto było metalem pożądanym przez ludzi i otaczanym szczególnym kultem. Stanowiło symbol bogactwa, statusu materialnego oraz prestiżu. Jak głosi mitologia, władca Frygii - Midas pragnął go tak bardzo, że poprosił Dionizosa, by każda rzecz, której dotknie zamieniała się w złoto. Szybko jednak owo pragnienie obróciło się przeciwko niemu. W obliczu śmierci głodowej ostatecznie wybłagał utratę daru. Na szczęście obecnie, żeby otaczać się złotem, pomnażać je i czerpać z niego zyski, nie trzeba być królem Midasem. Wachlarz możliwości, których dostarcza nam rynek finansów, jest bowiem bardzo szeroki.
Polska się starzeje. Miniony rok - jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego - był pierwszym od 11 lat, w którym zanotowano dodatni przyrost ludności. Ale nawet jeśli ten stan rzeczy utrzyma się w przyszłości, nie zmieni to faktu, że status quo ante wyznaczył nową strukturę społeczną, która utrzyma się przez jakiś czas. Jak większa liczba seniorów wpłynie na rodzimą gospodarkę, system ubezpieczeń, rynek finansowy, społeczeństwo?
Wolny rynek dostawców mediów w Polsce pozwala na wybór dowolnego dostawcy przez konsumenta. Nie wszystkie oczywiście media dają taką możliwość, ale te najbardziej popularne i obciążające domowy budżet na szczęście tak. Jednak aż 84% Polaków nigdy nie zmieniło dostawcy prądu, a 86% – gazu, choć średnie rachunki za nie wynoszą odpowiednio 125 zł i 60 zł. Co zatem, mimo ponoszenia tak wysokich kosztów, najczęściej stoi na przeszkodzie do dokonania zmiany i uzyskania lepszych warunków?
Co trzeci Polak zamierza spędzić letni urlop zagranicą, ale nie dalej niż w Europie. Osób gotowych wyruszyć w tym roku poza nasz kontynent jest mniej niż 4 proc. – wynika badania „Wyjazdy Polaków” ARC Rynek i Opinia wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Wraz z rosnącymi obawami przed zagranicznymi wojażami rośnie ryzyko bankructw touroperatorów. Zakup wycieczki w nieodpowiedniej firmie może oznaczać stratę pieniędzy.
Starszy pan w rozczłapanych kapciach, na którego inni mówią po prostu bezosobowo „dziadek” to już zamierzchła przeszłość. I całe szczęście. W świecie, gdzie stale przybywa osób w wieku emerytalnym, ich obraz diametralnie się zmienia. Ludzie tacy jak Bill Clinton, Steven Spielberg, Paul McCartney czy Mick Jagger wcale nie chcą, wraz z wiekiem, usuwać się w cień, a obecny rynek teraz właśnie otwiera przed nimi nowe horyzonty.
1 na 3 pracodawców nie jest zadowolonych z kompetencji absolwentów wchodzących na rynek pracy. Głównym problemem jest brak praktycznych umiejętności potrzebnych do wykonywania zawodu – wynika z badania zrealizowanego przez Millward Brown na zlecenie Work Service S.A. Jednak z drugiej strony, większość pracowników (61%) uważa, że edukacja dała im niezbędne umiejętności potrzebne na rynku pracy. Najbardziej pewne siebie są osoby z wykształceniem zawodowym – prawie 75 procent zadowolonych z efektów edukacji.
Okres urlopowy trwa. I mimo faktu, iż rynek turystyczny w naszym kraju prężnie się rozwijał w ostatnich latach, Polacy zaś chętnie korzystają z ofert biur podróży, co roku słyszymy o niezadowolonych lub oszukanych wczasowiczach Dlatego też Europejskie Centrum Konsumenckie w formie podręcznego "Dekalogu mądrego konsumenta przed urlopem" podpowiada konsumentom-turystom, na co warto zwrócić uwagę wybierając się na zagraniczną wycieczkę, wypoczywając w kurorcie, czy w przypadku problemów na lotnisku.