Liczba wyników: 1566
Tłumy pod aptekami, przerażeni pacjenci, protesty lekarzy i aptekarzy – to efekt opublikowania nowej listy leków refundowanych przez Ministerstwo Zdrowia. Lista pojawiła się 23 grudnia, jednak mimo świątecznego zamieszania nie przeszła bez echa - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu Kompas Social Media. Na dobry początek kadencji Bartosz Arłukowicz zebrał gromy ze strony politycznej opozycji, ekspertów i internautów.
Powszechny dostęp do mediów propagujących młody wizerunek i znajomość kosmetycznych oraz medycznych osiągnięć sprawia, że ludzie coraz bardziej skupiają się na swoim wyglądzie i szukają sposobów na powstrzymanie procesu starzenia się. Z drugiej strony przemysł kosmetyczno-estetyczny bacznie obserwuje (i wzmacnia) rosnące potrzeby potencjalnych klientów i pieczołowicie przygotowuje kolejne „eliksiry" młodości i zdrowia. Jedną z cieszących się popularnością nowości są dermokosmetyki.
Prawdziwa eksplozja informacji o ACTA w polskim Internecie: cztery dni z ACTA w Polsce w liczbach to 11 tysięcy materiałów w sieci, po tysiąc ogólnodostępnych wpisów na Facebooku i Twitterze. Ponad tysiąc razy opublikowane hasło „Stop ACTA” kontra kilkadziesiąt informacji o… Catonymous. Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media przyjrzał się gorącemu okresowi w sieci.
Wolny rynek dostawców mediów w Polsce pozwala na wybór dowolnego dostawcy przez konsumenta. Nie wszystkie oczywiście media dają taką możliwość, ale te najbardziej popularne i obciążające domowy budżet na szczęście tak. Jednak aż 84% Polaków nigdy nie zmieniło dostawcy prądu, a 86% – gazu, choć średnie rachunki za nie wynoszą odpowiednio 125 zł i 60 zł. Co zatem, mimo ponoszenia tak wysokich kosztów, najczęściej stoi na przeszkodzie do dokonania zmiany i uzyskania lepszych warunków?
Żyjemy w erze fałszywych informacji i postprawdy – przekonują eksperci. W dużej mierze to efekt dynamicznie rosnącej roli mediów społecznościowych. W Polsce ponad połowa społeczeństwa uważa je za główne źródło informacji. To o tyle istotne, że tylko na Twitterze nawet 49 mln kont jest zautomatyzowanych. Fake newsy stają się coraz groźniejsze, bo mają efekt kuli śnieżnej. Jedna informacja w ciągu kilku minut może być na ustach całego świata.
Czy w wieku trzydziestu lub czterdziestu lat zastanawiamy się nad swoją emeryturą? Może czasami, gdy zdajemy sobie sprawę, że chcielibyśmy wreszcie odpocząć. O finansowych aspektach myślimy niewiele, a porażeni kolejnymi doniesieniami mediów na temat wysokości polskich emerytur, najczęściej uspokajamy się słowami „mam jeszcze czas”. Warto jednak już teraz zaplanować przyszłość. W końcu zbieramy pieniądze na studia i odpowiedni start w życiu własnych dzieci, a powinniśmy zadbać też o siebie.
Media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu polityki zdrowotnej. Wskazują błędy w systemie i podpowiadają rozwiązania. Mogą być też rzecznikiem pacjentów, zwłaszcza w kontaktach z urzędnikami. To dzięki pośrednictwu mediów chorzy często otrzymują dostęp do nowoczesnych leków i terapii. Innym problemem komunikacyjnym w służbie zdrowia są relacje na linii pacjent–lekarz. Zmiana podejścia obu stron mogłaby przynieść lepsze efekty w postaci bardziej skutecznego leczenia.
Babcie w internecie są tylko nieznacznie popularniejsze od dziadków, ale już Dzień Babci zajmuje w sieci zdecydowanie więcej miejsca niż Dzień Dziadka. Kto dostanie w tym roku więcej laurek? Lepiej podarować własnoręczny upominek czy telefon komórkowy? Co począć w Dzień Babci, gdy nie ma się prezentu? Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media sprawdził, co w internecie piszczy w okolicach święta naszych dziadków.
Są jednym z charakterystycznych elementów Wielkiej Nocy. Wchodzą w skład wielu świątecznych potraw, ale są i spożywane jako samodzielne danie. Przyozdobione są w Polsce symbolem Świąt Wielkanocnych. Jajka. Te kurze dzieła jednak jeszcze nigdy wcześniej nie były tak cenne jak w tym roku – ku utrapieniu konsumentów. Jaki jest przedświąteczny „wizerunek” jaj w internecie i czy internauci chętnie płacą za modernizację kurników? – odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.
Obsesyjne sprawdzanie każdej wiadomości i powiadomienia o aktywności znajomych, ciągłe odświeżanie poczty elektronicznej czy przeglądanie newsów w czasie wolnym świadczy o tym, że chęć bycia online jest już nie tylko naszym nawykiem, lecz także nałogiem. Zdaniem psychologów, by się od nich uwolnić, najlepiej zacząć od małych kroków. Warto na przykład ustalić sobie limity czasowe na korzystanie z internetu i mediów społecznościowych. Całkowity detoks zamiast pomóc może się stać źródłem dodatkowego stresu.
Zanieczyszczenie powietrza osłabia korzyści z aktywności fizycznej