Liczba wyników: 4128
W Pałacu Staszica w Warszawie odbyła się wczoraj prezentacja najnowszego projektu Instytutu Pamięci Narodowej – portalu „Bibliografia Historii Polskiej”. W serwisie znaleźć można dokumenty publikowane w drukowanej wersji „Bibliografii”, którą od ponad półwiecza przygotowuje Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk (Pracownia Bibliografii Bieżącej) w Krakowie.
Z każdym rokiem przybywa Polaków, którzy dokonują zakupów w Internecie. Obecnie 46 % z nas kupuje w sieci – wynika z danych Optimy. Do tej formy kupowania zachęca oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że najchętniej kupujemy w sieci odzież i buty, najrzadziej zaś jedzenie i meble.
Pomiędzy tym jak postrzegamy zagrożenia płynące z sieci i swoje własne umiejętności a tym, jak się w niej zachowujemy i czy faktycznie potrafimy rozpoznać zagrożenia wystepują znaczne różnice - wynika z przeprowadzonego na zlecenie mBanku przez IQS badania dotyczącego bezpiecznego korzystania z sieci. Raport pokazuje też rosnącą rolę banków w informowaniu klientów o najnowszych zagrożeniach.
Według analizy rynku e-commerce przeprowadzonej przez Nielsen dla empik.com, Polacy coraz chętniej sieci robią zakupy przez internet. Najczęściej poszukują ubrań, perfum i kosmetyków oraz muzyki w formacie mp3. Wśród robiących zakupy w sieci nie ma jednak zbyt wielu osób starszych - tylko 5 procent osób powyżej 46 roku życia to klienci sklepów internetowym.
Przeprowadzono badanie ruchu w sieci Adkontekst w Wigilię oraz sylwestra. Z analizy wynika między innymi, że wielu internautów witało Nowy Rok przed ekranem komputera - o północy w sieci pozostało 25% normalnej o tej porze liczby użytkowników. Sporo osób spędzało w ten sposób również wigilię - o godzinie 18.10 korzystała z Internetu niemal 1/3 zazwyczaj notowanej o tej godzinie liczby internautów.
Nowa wersja przeboju "Do They Know It's Christmas?" trafiła już do sieci.
Przedstawiciele generacji X (pokolenia ludzi urodzonych między 1965 a 1985 rokiem), nie zaś osoby młodsze (tj. generacja Y- pokolenie wyżu demograficznego z lat 80-tych) mają największy udział w rozwoju internetowych sieci społecznościowych. Dojrzali pracownicy chętnie korzystają z nowych technologii, by nawiązywać i utrzymywać kontakty biznesowe.
W sieci pojawił się kolejny klip zapowiadający film "Avengers: Czas Ultrona". W nadchodzącym obrazie stworzony przez amerykański rząd Ultron obróci się przeciwko stwórcom i całej ludzkości. Avengersi będą musieli zareagować.
Dziś po raz dwunasty obchodzony jest DBI, czyli „Dzień Bezpiecznego Internetu”. Tegoroczne hasło zwraca uwagę na działanie każdego użytkownika sieci WWW. W czasach masowego korzystania z komputerów, czy urządzeń mobilnych, codziennie stykamy się z siecią internetową. Dlatego warto wspomnieć o tym, jak robić to bezpiecznie.
Kobiety kochają zakupy, robimy je aby poprawić sobie nastrój, wymienić garderobę. Niestety coraz częściej zwyczajnie nie mamy na nie czasu. Alternatywą są zakupy przez Internet. W Sieci można szybko znaleźć „perełkę" z dostawą do domu. Trzeba tylko nauczyć się dobierać rozmiary ubrań i obuwia na odległość.