Liczba wyników: 5346
"Starzejąca się kobieta w kinie popularnym – niedoceniana, mało atrakcyjna, niemiła i ograniczona" – napisał swego czasu magazyn Sex Roles, poświęcony zagadnieniom kulturowej tożsamości płci. We współczesnym świecie ogarniętym obsesją młodości, piękna i witalności, twórcy filmów nie mają czasu ani ochoty by skierować swoją uwagę na perypetie dojrzałych przedstawicielek płci pięknej, uważa wielu znawców tematu. Czy jest tak naprawdę? Odpowiedź przynosi lektura raportu zatytułowanego "Starsze kobiety w filmie pełnometrażowym" autorstwa Brytyjskiego Instytutu Filmowego (BFI).
Reklama otacza nas niemal wszędzie: jest w telewizji, radiu, prasie, na autobusach, tramwajach i miejskich billboardach. Aby dowiedzieć się, jaki wizerunek seniora funkcjonuje w reklamie prasowej w Polsce przeanalizowano reklamy pochodzące z sierpnia i września tego roku. Analizy tej dokonała - na zlecenie Fundacji na Rzecz Kobiet JA KOBIETA - Agnieszka Łapacz, Project Manager Międzynarodowej Wystawy Aktywnych Seniorów „Złote Marzenia” pod honorowym patronatem Ambasady Finlandii w Warszawie.
Nie warto nazbyt starać się o ulepszanie swojego wizerunku. Kiedy ludzie starają się poprawić opinię innych o sobie, często przesadzają w autopromocji i wywołują odwrotny efekt.
Brytyjska firma Nurture Replenish Skincare przeprowadziła badania z udziałem 2.000 kobiet w wieku powyżej 45 lat i okazało się, że większość respondentek uważa, iż w wieku 59 lat należy zacząć „starzeć się z godnością", a więc odpowiednio się ubierać i nie używać określonych kosmetyków.
Zdarza ci się ulegać stereotypom? Z pewnością tak. Wszyscy im od czasu do czasu ulegamy. Dotyczy to także codziennej pielęgnacji. Zwykle nie zastanawiamy się nawet, skąd wzięło się jakieś przekonanie i jeśli nam akurat odpowiada, przyjmujemy je. Takie podejście nie zawsze służy urodzie. Na pewno warto je zmienić.
Jaki portret niepełnoprawnych wyłania się z mediów? Jak media ich postrzegają i jaki ich wizerunek propagują? Na pytania tego rodzaju odpowiada książka Bartosza Szpurka, dziennikarza „Dzień Dobry TVN”, „Niepełnosprawni w środkach społecznego przekazu".
Więź między dziadkami i wnukami uważana jest za niezwykłą. Cechuje ją troska, cierpliwość, wyrozumiałość. Relacje między członkami odległych pokoleń mają wiele zalet. okazuje się, że pomagają też burzyć stereotypy na temat starości.
Według psychologów stereotypy mogą zarówno zwiększać, jak i zmniejszać nasze szanse na sukces. Jak uważają, nie należy lekceważyć siły stereotypów, które oddziałują na nasze osiągnięcia. Sprawdź, jak to działa, szczególnie, jeśli masz wnuki w wieku szkolnym.
Wydaje się, że stereotyp głupiej blondynki ostatnio nieco osłabł, wciąż jednak jest dość popularny. Do sprawy postanowiono podejść naukowo i okazało się, że taka opinia nie ma żadnych realnych podstaw.
Dla 70% Polaków wizyta u lekarza psychiatry jest większym stresem niż wizyta u lekarza innej specjalności. Wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie organizatorów Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego Zmiany Postaw Wobec Psychiatrii „Odnaleźć Siebie".