Liczba wyników: 1136
Jeżeli twój komputer uległ wypadkowi lub awarii pamiętaj, że nie wszystko jeszcze stracone! Specjaliści są w stanie odzyskać dane nawet z najbardziej spektakularnie zniszczonych sprzętów a ich skuteczność ocenia się na około 99%. Najważniejsze jednak to zwrócić się z problemem do fachowca. Samodzielnie podejmowane działania zamiast pomóc mogą zaszkodzić i sprawić, że dane znikną z naszych dysków bezpowrotnie.
Czy Polacy darzą sklepy zaufaniem? Aż 40% ankietowanych Polaków powiedziało, że trudno im ocenić czy polityka sklepów jest względem nich uczciwa, a 27% pytanych oceniło zachowanie supermarketów jako nieetyczne. Wyniki niekoniecznie oznaczają, że jesteśmy niezadowoleni jako nabywcy. Dlaczego? Prawie połowa społeczeństwa (49%) widzi poprawę w podejściu sklepów wielobranżowych względem konsumenta - wynika z raportu "Sieci handlowe oczami Polaków" przygotowanego przez Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez ARC – Rynek i Opinie.
Spłacamy z mężem kilka kredytów – jeden hipoteczny i dwa gotówkowe za sprzęt AGD. Opłacanie kilku rat jest dość uciążliwe, a ich łączna suma mocno obciąża nasz domowy budżet. Słyszałam, że w naszej sytuacji opłacalna może być konsolidacja kredytu, która pozwoli zmniejszyć spłacane raty. Na czym dokładnie to polega? I czy faktycznie możemy na tym zyskać?
Z raportu przygotowanego na podstawie danych KRUK S.A., największej polskiej firmy windykacyjnej, wynika, że średnio dłużnicy - licząc zarówno konsumentów, jak i firmy - są winni niemal 4 tys. zł. Natomiast statystyczny Kowalski zalega na kwotę 2 935 zł. W zdecydowanej większości długi te powstały w wyniku niespłacania rat pożyczek i kredytów gotówkowych, zadłużenia na kartach kredytowych, zalegania ze spłatą rat za sprzęt RTV czy AGD, nieuregulowanych rachunków za telefon lub kablówkę. W tym samym okresie średnie zadłużenie przedsiębiorstw wyniosło 20 898 zł.
Remont domu lub mieszkania - to najbardziej powszechne postanowienie noworoczne związane z finansami. Planuje go 37 proc. polskich internautów przebadanych na zlecenie banku BGŻOptima. Co trzeci zamierza kupić nowy sprzęt RTV lub AGD, 25 proc. planuje urlop w Polsce. Czwartym najczęściej deklarowanym postanowieniem jest podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych (24 proc.). Tylko co piąty z badanych planuje odkładać swoje pieniądze w banku.
W 2009 r. rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce osiągnął wartość 27,9 mld zł, co stanowiło wzrost o około 8 procent w porównaniu do 2008 r. - wynika z raportu firmy PMR. Na wartość rynku składają się opłaty za leki i sprzęt medyczny, usługi rehabilitacyjne, badania diagnostyczne i wizyty lekarskie ponoszone bezpośrednio z kieszeni pacjenta, opłaty w szarej strefie, abonamenty oferowane przez firmy medyczne, prywatne ubezpieczenia zdrowotne oferowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe oraz inne opłaty ponoszone bezpośrednio z kieszeni pacjenta.
Już wkrótce pod patronatem Yoko Ono wystartuje charytatywny projekt edukacyjny Autobus Johna Lennona. Akcja jest dedykowana młodzieży z całej Europy. Celem jest pokazanie dzieciakom, jak profesjonalnie tworzy się muzykę, teledyski, zdjęcia, gry i aplikacje. Całe studio ma się zmieścić w autokarze. Inicjatywę wspierają m.in. firmy Apple i Sony, które dostarczą potrzebny sprzęt.
Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
Najczęściej psują się nam buty, odzież, sprzęt RTV i AGD. Niezadowoleni jesteśmy także z usług telekomunikacyjnych i finansowych. Dlatego coraz częściej skarżymy się na nieuczciwych sprzedawców do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 386 tysięcy porad, podczas gdy zaledwie rok wcześniej prawie 350 tysięcy, a w 2008 roku - ponad 300 tysięcy.
Starszy wiek – kolejne pokolenia uważają, że zaczyna się później