Liczba wyników: 323
W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 tys. 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja – wynika z danych opracowanych przez TNS OBOP. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN.
58% Polaków wierzy w przesady, wynika z badania przeprowadzonego przez OBOP. Bardziej zabobonne są kobiety, 65% pań wierzy, że jakieś zdarzenia lub przedmioty mogą sprowadzić szczęście lub pecha, podczas gdy 51% panów podziela tę opinię. Do najbardziej przesądnych należą też pięćdziesięciolatkowie, ale już starsi seniorzy są bardzo sceptyczni.
Z sondażu zleconego TNS OBOP przez polskie Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej wynika, że Polacy pozytywnie oceniają bilans 5 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Bardzo dobrze oceniamy zwłaszcza jego wpływ na sytuację w kraju (pozytywny według 52%) oraz pozycję Polski na świecie (54%).
Od maja 2006 roku do końca marca br. w poniedziałkowym paśmie Scena Jedynki – nawiązującej do tradycji Teatru Poniedziałkowego - TVP1 wyemitowała 21 spektakli. Z danych zebranych przez TNS OBOP wynika, że każde przedstawienie oglądało średnio 1,3 mln telewidzów. Udziały w rynku widowni wyniosły 10,1 proc.
TNS OBOP przeprowadził badania, które miały pokazać, jaki jest – zdaniem Polaków – prawdziwy mężczyzna. Z odpowiedzi respondentów wyłonił się obraz macho, choć, trzeba przyznać, lekko zmodyfikowany, bardziej wrażliwy niż stereotypowy „100% facet”.
Pod koniec listopada 2008 r. Biblioteka Narodowa wspólnie z TNS OBOP przeprowadziła kolejne badanie z cyklu poświęconemu społecznemu zasięgowi książki.
Z badania TNS OBOP wynika, że wiedza Polaków na temat skutecznych metod kontroli bólu nadal jest bardzo niewielka. Ponad połowa osób, które odczuwają dolegliwości uniemożliwiające normalne funkcjonowanie, ucieka się do samoleczenia za pomocą środków dostępnych bez recepty.
TNS OBOP opublikował wyniki tegorocznej edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek i firm funkcjonujących na polskim rynku. Marką Najwyższej Reputacji w Polsce ponownie została telewizja TVN. Zdobyła ona dodatkowo nagrodę specjalną w kategorii „Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie".
Wykształcona kobieta mieszkająca w dużym mieście - taki obraz dbającego o higienę Polaka wyłania się z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP.
Jak wynika z badania profesora Zbigniewa Izdebskiego przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum do spraw AIDS, Polacy coraz więcej wiedzą na temat AIDS oraz wirusa HIV. Okazuje się, że w ciągu czterech ostatnich lat wzrosła wiedza rodaków o najczęstszych drogach zakażenia wirusem.