Liczba wyników: 2414
Leki generyczne to mniej kosztowne kopie medykamentów innowacyjnych, których nie obejmuje już, z powodu upływu terminu, ochrona patentowa. W szybkim tempie zyskują one popularność na rynku farmaceutycznym. Obecnie stanowią już około 62% sprzedaży w aptekach.
Od początku roku Główny Inspektorat Farmaceutyczny wycofał już dziesięć wprowadzających chorych w błąd reklam leków. W Polsce nie ma dotychczas wspólnego kodeksu etycznego, który obowiązywałby wszystkie spółki farmaceutyczne.
Od 1 stycznia 2012 roku wchodzą w życie zmiany w Prawie pracy. Zmieniony został wymiar urlopu macierzyńskiego, skorygowano również zasady wykorzystywania zaległego urlopu. Wzrosło także wynagrodzenie minimalne.
Trzecia edycja akcji Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 3 grudnia br. W tym dniu klienci będą mogli dokonać zakupów on-line w sklepach biorących udział w akcji bez ponoszenia kosztów przesyłki. Akcja ma na celu popularyzację zakupów internetowych w Polsce.
Pepitka to deseń w drobną dwukolorową kratkę. Motyw ten pierwszy raz pojawił się w XIII wieku na Bliskim Wschodzie. W Europie pokochała go i wprowadziła do świata mody sama Coco Chanel. Od lat pepitkę uwielbiają kobiety w każdym wieku, które cenią klasykę, prostotę i niewymuszoną elegancję.
Tegorocznymi laureatami nagrody Nobla w dziedzinie fizyki zostali Serge Haroche i David J. Wineland, autorzy badań nad zależnością między światłem a materią.
Anita Włodarczyk zdobyła srebrny medal w rzucie młotem. Wyprzedziła ją jedynie Rosjanka Tatiana Łysenko. To dziesiąty krążek Polaków na Igrzyskach Olimpijskich w Londynie. Aktualnie w dorobku biało-czerwonych są dwa złote, dwa srebrne i 6 brązowych medali, co daje Polsce 29 miejsce e generalnej klasyfikacji.
Wiceminister zdrowia Bolesław Piecha poinformował, że plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na rok 2007 przewiduje 6-procentową podwyżkę finansów na refundację leków.
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał obecnie już 166 decyzji dotyczących natychmiastowego wstrzymania emisji niektórych reklam leków. Okazuje się bowiem, że niektóre reklamy mogą wprowadzać ich odbiorców w błąd, w związku z czym zagrażają zdrowiu pacjentów – czytamy w "Dzienniku Polskim".
Już po raz trzeci miesięcznik „Reader’s Digest” przeprowadził badanie Europe Health, którego celem było zebranie informacji na temat kondycji zdrowotnej Europejczyków, chorób i dolegliwości, z którymi się zmagają. Jednym z elementów projektu było również wskazanie marek stosowanych leków, którym najbardziej ufamy. Wyłonione marki zostały nagrodzone certyfikatami „Europejski Lider Zdrowia Europe Health 2008”.