Liczba wyników: 1100
Do świąt pozostał jeszcze ponad miesiąc, niemniej jednak już teraz zastanawiamy się nad prezentami dla bliskich, świątecznym menu czy elementami wystroju naszych wnętrz. Właściciele sklepów z kolei zacierają ręce i koncentrują się na sposobach zwiększenia sprzedaży. Aromaterapia jest jednym z nich i służy nie tylko przyciągnięciu klienta, ale – zwyczajnie – poprawieniu nam nastroju.
Czekolada przeterminowana o ponad 200 dni, gotowe ciasto ze sklepu - z zakalcem czy spleśniałe bakalie mogą zepsuć wielkanocne przygotowania niejednej pani domu. Wszystkim przygotowującym się do wielkanocnych zakupów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o tym jak wybierać produkty spożywcze.
Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” wynika, że na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia wydamy średnio 1168 zł, z czego same prezenty pochłoną kwotę 532 zł, a produkty spożywcze 511 zł. Te koszty można jednak zmniejszyć, np. planując zakupy z wyprzedzeniem i zamawiając część potrzebnych rzeczy przez Internet. Jak pokazują badania, na tle Europy, to Polacy są najbardziej skłonni do tego, by przekroczyć kwotę, którą przeznaczyli na świąteczne wydatki. Ponad połowa badanych wydaje bowiem więcej o ponad 200 zł, w stosunku do tego, ile planowali. Jak tego uniknąć oraz jak zaplanować i sfinansować zakupy, by nie przywitać Nowego Roku z dziurą w domowym budżecie?
Aż 71 proc. Polaków kupno prezentów świątecznych pozostawia na grudzień. Najszybciej w Europie zakupy bożonarodzeniowe rozpoczynają Niemcy i Czesi, najpóźniej Rosjanie, Ukraińcy i Grecy. Z roku na rok rośnie liczba Europejczyków, którzy coraz wcześniej decydują się na zakup prezentów. Mimo że święta to tradycyjny czas relaksu i przyjemności, co czwarty Polak przyznaje, że świąteczne zakupy kosztują go sporo stresu - to wynik badania sieci perfumerii Douglas.
3 miliardy euro – tyle wydali Włosi na zakupy w internecie przed rokiem w okresie okołoświątecznym. Ponad trzy razy większy przychód ze sprzedaży online w tym czasie odnotowano w Niemczech. Świąteczny biznes na dobre kwitnie już kilkanaście tygodni przed Bożym Narodzeniem, a listopad i grudzień to dla sprzedawców najbardziej dochodowe miesiące w roku.
Jak mówi pewien przebój z popularrnego filmu świątecznego, "Gwiazdka jest wszędzie". Z głośników w centrach handlowych radośnie rozbrzmiewają zachęcające do zakupów utwory. Promocje, rabaty, wyprzedaże poprzednich kolekcji widoczne są już na każdym kroku. To właśnie te czynniki zachęcają nas do często niekontrolowanych zakupów. Niestety gdy już dotrzemy do domu, zdarza się, że zakupiony przez nas produkt nie jest w pełni sprawny, uszkodzony lub po prostu nie działa. Co w takiej sytuacji może zrobić konsument? Oto kilka prostych porad.
Prezenty zamawiane przez Internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Porady dla Świętych Mikołajów kupujących w sieci przedstawia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
W tym roku uważniej będziemy wydawać pieniądze na świąteczne zakupy. Wybierzemy tańsze, bardziej użyteczne prezenty w sklepach oferujących niższe ceny. Chętniej niż reszta Europejczyków kupimy upominki przez Internet.
Tegoroczny, czwarty już w Polsce Dzień Darmowej Dostawy, odbędzie się 2 grudnia. W tym roku przypada on na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Już ponad 1000 sklepów internetowych zgłosiło się do akcji i zostało zaakceptowanych przez organizatora.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość