Liczba wyników: 501
Cena za produkt oraz za litr czy kilogram – to obowiązkowe informacje, które musimy znaleźć na sklepowych półkach. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze przestrzegają przepisów. W 2015 roku Inspekcja Handlowa wydała 625 decyzji dotyczących nieprawidłowego informowania o cenach produktów czy usług.
Decyzja o zakupie nowego sprzętu AGD – np. pralki – zazwyczaj nie jest prosta. Najpierw zaczynamy wnikliwą obserwację starego automatu, aby upewnić się, że na pewno wymaga wymiany. Jeśli jest bardzo źle, wzywamy fachowca, a jeżeli jego wizyta nie pomaga, analizujemy budżet i podejmujemy decyzję – musimy kupić nową pralkę. Co ma dla nas największe znaczenie przy wyborze takiego urządzenia? Cena, funkcje, a może bezpieczeństwo?
Życie 50 tysięcy brytyjskich seniorów mogłoby być ocalone w ciągu następnej dekady, gdyby została wprowadzona cena minimalna na alkohol, twierdzą naukowcy.
Na zakupach Polacy są raczej dość oszczędni i ostrożni, kupują przeważnie to, co jest im niezbędnie potrzebne i co dobrze znają - to konkluzje z badania zrealizowanego przez CBOS. Zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru danego produktu jest wciąż dla większości z nich cena, a daleko w tyle pozostaje jego jakość czy marka. Takie decyzje to wynik ograniczonych środków finansowych, narzucających oszczędny tryb życia i pozostawiających niewiele miejsca na luksus.
Cena przegrywa z jakością? Okazuje się, że dla wielu osób tak właśnie jest w przypadku wyboru operatora komórkowego. Dla 41 procent respondentów cena jaką ponoszą za usługi komórkowe jest podstawowym kryterium wyboru – wynika z badania Ericsson.
Zgodnie z obiegowa opinią im niższa powierzchnia mieszkania, tym wyższa cena za 1 mkw. Podążając tym tropem najdroższe stawki powinny mieć miejsce w wypadku kawalerek, a wraz ze wzrostem metrażu cena powinna się obniżać. Warto sprawdzić czy taka teza rzeczywiście znajduje potwierdzenie w głównych polskich miastach.
Naczelna Rada Aptekarska rekomenduje farmaceutom nierealizowanie nieprawidłowo wystawionych recet - także tych z pieczątką "Refundacja do decyzji NFZ". Decyzja ta została podjęta w proteście podjętym w związku z brakiem gwarancji bezpieczeństwa dla aptekarzy takich, jakie wywalczyli lekarze.
Polscy seniorzy interesują się modą, ale rzadko kierują się nią na codzień. Ich styl często determinuje wygoda oraz cena. Problemem jest także brak ofert skierowanych bezpośrednio do nich.
Cena, czas zakończenia promocji, prawdziwe dane, regulamin – to podstawowe informacje o każdym konkursie czy specjalnej ofercie. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają. UOKiK wydał trzy decyzje dotyczące wprowadzania w błąd w reklamach.
Nieuczciwa cena smsa, sugerowanie wygranej i nieprzyznawanie nagrody mogą słono kosztować nie tylko konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że konkurs „Pusty sms” wprowadzał w błąd.
Zapisuj przykrości i wyrzuć kartkę – tak natychmiast osłabisz gniew i złość