Liczba wyników: 1419
Pukający do drzwi akwizytor, to zapowiedź wygodnych zakupów w domu, pod warunkiem, że konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca je respektuje. Prezes UOKiK uznał, że spółka oferująca filtry do wody w sprzedaży bezpośredniej stosowała nieuczciwe praktyki.
Nasz pracodawca wpadł w tarapaty finansowe – firma ogłasza niewypłacalność. Co robić w takiej sytuacji? Ten czarny scenariusz może być niestety doświadczeniem wielu z nas. Wydawać by się mogło, że w tej sytuacji szeregowy pracownik jest bezradny. Ważne by znać swoje prawa, co pozwoli uniknąć odprawienia z kwitkiem.
12 proc. zmotoryzowanych przyznało się do otrzymania mandatu w ciągu 6 miesięcy. Większość z nich dotyczyła przekroczenia prędkości i nieprawidłowych manewrów. Jednak kontrola drogowa może przydarzyć się nawet wzorowym kierowcom. Mało który wie, jak powinien wtedy się zachować i jakie prawa mu przysługują.
10 października 2011 r., po trzech latach negocjacji, Rada Unii Europejskiej przyjęła nową dyrektywę wzmacniającą prawa konsumentów. Nowe przepisy obejmą niemal wszystkie formy zakupów - dokonywanych zarówno w sklepie, jak i przez telefon, Internet, sprzedaż katalogową a także w postaci umów zawieranych „na progu” mieszkania. Po wejściu w życie dyrektywy państwa członkowskie będą miały dwa lata na wdrożenie jej zapisów do krajowych porządków prawnych.
Podróże samolotem to szybka, wygodna, a w dobie tanich linii lotniczych, coraz bardziej popularna forma podróżowania w Europie. Niestety nie zawsze podróż przebiega bez zakłóceń, czasami pasażerów linii lotniczych mogą spotkać pewne problemy. Należy do nich zaliczyć odmowę przyjęcia na pokład, odwołanie lotu, znaczne opóźnienie, problemy z bagażem, a nawet uszkodzenie ciała lub śmierć człowieka. Warto zatem wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych w Europie i jak z nich korzystać.
1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Dzięki nim konsumenci z całej Unii Europejskiej będą chronieni na takim samym poziomie.
Sylwestrowe problemy przyprawiają o zawrót głowy. Czy szatnia odpowiada za nasze okrycia wierzchnie i inne pozostawione w niej rzeczy? Czy można reklamować nieudaną imprezę sylwestrową? Jak bezpiecznie korzystać z solarium? Czego domagać się u fryzjera?
Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy.
„Po pierwsze nie szkodzić" - to jedna z podstawowych zasad etyki lekarskiej. Tymczasem Stowarzyszenie Pacjentów Primum Non Nocere donosi, że w polskiej służbie zdrowia odnotowuje się co najmniej 20 tysięcy błędów medycznych w ciągu jednego roku. Mimo to zaledwie 2 tysiące ofiar błędnego podstępowania medycznego dochodzi swoich praw. Okazuje się jednak, że przy odrobinie determinacji i z zastrzykiem fachowej wiedzy, mamy duże szanse na odszkodowanie. Jak je uzyskać?
Konsumentów często nurtuje następujące pytanie: „Jak mogę poznać, że dane praktyki handlowe są nieuczciwe?” Udzielenie odpowiedzi na to pytanie ułatwia unijna Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych.