Liczba wyników: 2140
Zakupy przez internet nie są już chyba dla nikogo zaskoczeniem. Coraz więcej osób kupuje w ten sposób odzież, sprzęt, biżuterię, kosmetyki, nawet leki. Coraz większą popularnością cieszą się też internetowe sklepy spożywcze.
Według najnowszego badania GFK Polonia i Clue PR memy to jeden z najważniejszych nośników opinii – aż 95% internautów wie, co to są memy, a 41% lubi je oglądać i dzielić się nimi w sieci. Dla 67% udostępnianie memów to forma wyrażania poglądów. Które tematy są przez Polaków najchętniej poruszane w memach? I co mówią o nastrojach społecznych?
W ciągu zaledwie 10 lat, liczba internautów w Polsce wzrosła, aż o 43 procent. Niestety, duża część użytkowników sieci nie zważa na swoje bezpieczeństwo, będąc nieświadoma potencjalnych zagrożeń. Lekkomyślne udostępnianie danych osobowych, ustawianie łatwych do złamania haseł, otwieranie nieznanych linków – to tylko niektóre grzechy.
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze - twierdzi Najwyższa izba Kontroli. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo.
Brak podstawowych informacji związanych z transakcją to najważniejszy zarzut dotyczący sklepów internetowych. Kontrolę działających w sieci przedsiębiorców przeprowadziła Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK. Zastrzeżenia dotyczą aż 89 z 126 sklepów.
Internet jest coraz częściej obecny w naszym życiu – wielu z nas już nie wyobraża sobie bez niego życia. Zawieramy tu nowe znajomości, robimy zakupy, załatwiamy formalności, dokonujemy płatności… Sieć jest potrzebna i wygodna, bywa jednak niebezpieczna, bo możemy tu utracić to, co najważniejsze – tożsamość.
Decydując się na zakupy przez internet oprócz dostępności produktów najczęściej bierzemy pod uwagę ich cenę oraz wiarygodność samego sklepu. Co czwarty Polak zrezygnował z zakupu w sklepie internetowym z powodu braku dogodnej dla siebie formy płatności – wynika z badania ICAN Research dla Płatności Online BM.
Słowa mają olbrzymią moc, zwłaszcza w internecie. W wirtualnym świecie, w którym plotka porusza lawinę zdarzeń, a jeden negatywny komentarz może zdecydować o czyimś być albo nie być, opinia o produktach i usługach ma duże znaczenie. I to zarówno dla konsumentów, zastanawiających się nad wyborem najlepszego rozwiązania dla siebie, jak i dla pośredników sprzedających towary i usługi innych firm.
Kupujemy coraz więcej literatury i płyt bez wychodzenia z domu - to wniosek z badania rynku przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W latach 2006-2009 wartość zakupów książek przez Internet zwiększyła się z 99 do ponad 225 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 127 proc. Sprzedaż muzyki na nośnikach tradycyjnych z 22 do niemal 50 mln zł. W obu przypadkach największy wzrost miał miejsce w 2007 roku.
26 marca odbył się finał konkursu „Strona Internetowa bez Barier" zorganizowanego przez portal Widzialni i media Agory. Ogłoszenie wyników poprzedzone zostało konferencją „Niepełnosprawni w sieci".