Liczba wyników: 1380
W trakcie targów CeBIT 2006 w Hanowerze niemiecka firma zaprezentowała nowy telefon komórkowy GSM przeznaczony specjalnie dla ludzi starszych i niedowidzących.
Dziś o telefonach pisze się zwykle w kontekście smartfonów – modeli z dotykowymi ekranami, zaawansowanymi aparatami fotograficznymi, procesorami i systemem operacyjnym. Jest jednak całkiem duża grupa odbiorców, która także korzysta z telefonów, ale o zgoła innych funkcjach. Mowa o osobach dojrzałych i seniorach. Czym więc powinien charakteryzować się dobry telefon dla seniora i na co zwrócić uwagę podczas jego zakupu?
Seniorzy oczekują od telefonów komórkowych prostej obsługi i wyłącznie podstawowych funkcji, bo tych bardziej zaawansowanych po prostu nie używają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Emporia Telecom.
Według danych ZUS w Polsce jest ponad 7 milionów emerytów. Ta grupa społeczna jest nie tylko bardzo zróżnicowana, ale również dynamicznie się zmieniająca. Przed szeroko pojętą branżą telekomunikacyjną stoi pytanie – jak sprostać wymaganiom tej grupy konsumenckiej?
Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów?
Firma NTT DoCoMo zaprezentowała telefon komórkowy, który skierowany jest głownie do osób starszych, ze słabszym słuchem i wzrokiem.
Do końca marca w województwie mazowieckim, lubelskim oraz podkarpackim będą odbywać się telefoniczne konsultacje specjalistów urologów organizowane w ramach akcji „Zdrowie mężczyzny".
Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość Polaków - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy posiada 32,6% respondentów. Nieco ponad połowa badanych użytkuje tylko telefon komórkowy. Co dziesiąta osoba posiada sam telefon stacjonarny. Tylko 5,6% ankietowanych nie posiada żadnego aparatu.
Poznańska Fundacja Familijny Poznań uruchomiła telefon zaufania dla seniorów. Starsze osoby mogą korzystać z pomocy psychologa i prawnika. W sytuacji, gdy problem jest bardziej skomplikowany są zaś zapraszane do biura Fudacji.
Raport zrealizowany w ramach kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa” pokazuje, że 80% Polaków twierdzi, iż zna warunki umowy, jaką zawarli z operatorem. Czy jednak deklaracja ta jest jednoznaczna z posiadaniem faktycznej wiedzy na temat regulaminów usług? Na pytania dotyczące praw i obowiązków użytkowników telefonów komórkowych odpowiada radca prawny Tomasz Grabarek – ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”.