Liczba wyników: 569
Smart shopping, czyli przemyślane i sprytne zakupy w czasie kryzysu robią furorę na całym świecie. W Polsce już połowa kupujących deklaruje, że dokonuje zakupów w taki sposób - wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl. Co ważne, aż 40 proc. Polaków wpłaca na lokatę lub konto oszczędnościowe pieniądze zaoszczędzone dzięki promocyjnym zakupom.
Jeśli korzystasz z bankowości elektronicznej, jeśli autoryzacja operacji na twoim koncie jest potwierdzana SMS-ami – zachowaj ostrożność!. Odnotowano nowy sposób kradzieży pieniędzy z internetowych kont bankowych. Przestępcy, korzystając ze stworzonych przez siebie fałszywych stron banków, są w stanie nie tylko przejąć dane pozwalające wejść na konto internetowe, ale też dotrzeć do kodów autoryzujących transakcje, które są przesyłane w SMS-ach na telefony komórkowe. Aby nie dać się oszukać, należy pamiętać o paru prostych zasadach.
Niemal wszyscy Polacy mają dziś konto w banku, a przeważająca część wypłaca pieniądze z bankomatu i reguluje należności kartą płatniczą – wynika z sondażu CBOS Jednak nawet osoby należące do grupy relatywnie aktywniejszych klientów tylko sporadycznie korzystają z bardziej „zaawansowanych” usług oszczędnościowo-inwestycyjnych. Niemal wszyscy użytkownicy kont bankowych są zadowoleni ze swojego banku.
W Polsce kwestia zarobków jest wciąż tematem tabu. Z jednej strony firmy chętnie dowiedziałaby się, ile płaci konkurencja. Z drugiej strzegą informacji o siatkach płac we własnej firmie. Podobnie jest wśród pracowników. Sami chętnie dowiedzieliby się, ile co miesiąc wpływa na konto sąsiada, ale o swojej płacy mówią mniej ochoczo.
Telefon dla seniora, wakacje dla seniora, konto dla seniora, pożyczka dla seniora, mieszkanie dla seniora, łazienka dla seniora, SPA dla seniorów czy wreszcie wycieczki dla seniorów lub zniżki dla seniorów w sklepach czy restauracjach. Świat współczesnego marketingu i reklamy nie zapomina o żadnej grupie społecznej czy wiekowej, w tym również o... No właśnie, o kim? O seniorach? Osobach starszych? Osobach dojrzałych? Staruszkach?
Wiele osób otrzymuje na swoje skrzynki e-mailowe wiadomości pochodzące rzekomo od banków, z prośbą o dokonanie aktualizacji danych. Maile takie nie pochodzą jednak od banków, lecz od komputerowych przestępców, chcących wyłudzić dane niezbędne do zalogowanie się na konto. Ten typ ataku nosi miano phishingu. Pod żadnym pozorem nie należy reagować na takie maile, nie można klikać w żadne linki tam podane. Szczególnie na baczności powinny się dziś mieć osoby mające rachunki w BZ WBK, przestępcy bowiem od kilku godzin prowadzą atak na klientów tego właśnie banku.
Nadzieje na uzyskanie "pomocy", polegającej na pozbyciu się negatywnych wpisów w BIK-u mogą jedynie rozczarować, a co gorsza - wyczyścić portfel. Eksperci Biura Informacji Kredytowej ostrzegają, aby nie dawać się zwodzić marketingowym sloganom a także reklamom pod hasłem „czyszczenia BIK”. Wszelkie ogłoszenia zapewniające o możliwości usuwania negatywnych informacji z BIK „na żądanie” nie mają podstaw prawnych. Kwestie rejestrowania i przechowywania danych o historii kredytowej klientów banków rozstrzyga jednoznacznie Prawo bankowe - nie można wyczyścić danych znajdujących się w BIK.
„Twoje konto zostało zablokowane ze względu na liczne próby logowania", „ważność karty kredytowej wkrótce wygaśnie lub wygasła", „potrzebujemy twojej pomocy, aby wyjaśnić potencjalne nadużycia na rachunku", „nie mogliśmy zrealizować transakcji", „nie mogliśmy dostarczyć przesyłki", „prosimy o potwierdzenie hasła". Nie bierz przynęty. Nie stań się ofiarą phishingu. Naiwność w sieci może spowodować ogromne szkody
Ponad dwadzieścia lat temu w Polsce umożliwiono klientom korzystanie z pierwszego konta osobistego online. Niemal 10 lat później z bankowości internetowej korzystało już 5 mln osób. W ciągu następnych lat liczba ta się podwoiła. Na koniec IV kw. 2018 r. już 17 mln z nas aktywie korzysta z internetowych usług bankowych. Możliwość wykonania przelewu w dowolnym momencie, dostęp do własnych oszczędności non stop, ułatwione kontrolowanie wydatków – to sprawia, że coraz więcej spraw związanych z naszymi finansami osobistymi załatwiamy w sieci, a coraz rzadziej odwiedzamy placówki bankowe. Ale czy potrafimy w pełni korzystać z zalet bankowości elektronicznej?
Najczęstszymi przyczynami zmiany banku wśród Polaków są atrakcyjna oferta innego podmiotu, podwyżka opłat/prowizji oraz mała liczba dostępnych bankomatów – wynika z raportu pt. „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication. Prawie 100 proc. respondentów badania posiada konto w banku, a ponad połowa badanych (57 proc.) przyznaje, że zdarzyło się jej zmienić bank.
Zespół policystycznych jajników sprzyja problemom z pamięcią i myśleniem