Liczba wyników: 148
Musical "Mamma Mia" z przebojami zespołu ABBA doczeka się sequela. Dziesięć lat po premierze oryginału, do kin trafi obraz "Mamma Mia: Here We Go Again!".
Okres wakacyjny w branży lotniczej jest jednym z najgorętszych. W tym czasie szczególnie warto poznać swoje prawa, jeżeli nasz lot zostanie odwołany lub będzie miał duże opóźnienie. Pomoże to oszczędzić wielu niepotrzebnych nerwów.
Nie da się ukryć, że Zjednoczone Emiraty Arabskie, a zwłaszcza Dubaj, stają się podróżniczym kierunkiem pożądania. Różnorodność dostępnych atrakcji, wysoka jakość, nowatorstwo i kreatywność gospodarzy przeplatane klimatem Starego Świata, to tylko kilka elementów, które w połączeniu z doskonałą infrastrukturą i wymarzoną pogodą zawładnąć mogą naszą wyobraźnią. Tylko w 2015 roku sam Dubaj odwiedziło 50 tys. Polaków. W przyszłym roku ma ich być o 10 tys. więcej. Patrząc na rynek turystyki wyjazdowej, jego obecne możliwości i ograniczenia oraz to, co oferują nam gospodarze znad Zatoki Perskiej i Omańskiej jest to bardzo możliwe.
Teoretycznie mamy co najmniej 700 powodów, aby właśnie teraz rozpocząć, przedłużyć nasze wakacje lub zregenerować się po tych, które dla części z nas niestety się kończą. W praktyce jest ich ponad 300, ale tych z usługami, których jakość pozostanie nam w pamięci na dłużej jest lekko ponad 100. Obiekty, centra, hotele SPA&Wellness. Nie taka nowa, ale jakże dynamicznie rozwijająca się gałąź polskiej turystyki. Atrakcyjna, szeroko dostępna alternatywa dla uzdrowisk i sanatoriów. W ciągu jednej dekady Polska stała się prawdziwym środkowo-europejskim specjalistą od relaksu, regeneracji, zdrowego żywienia, ruchu, harmonii i powrotu do natury.
Co trzeci Polak zamierza spędzić letni urlop zagranicą, ale nie dalej niż w Europie. Osób gotowych wyruszyć w tym roku poza nasz kontynent jest mniej niż 4 proc. – wynika badania „Wyjazdy Polaków” ARC Rynek i Opinia wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Wraz z rosnącymi obawami przed zagranicznymi wojażami rośnie ryzyko bankructw touroperatorów. Zakup wycieczki w nieodpowiedniej firmie może oznaczać stratę pieniędzy.
Przyszła pora na czwartą i ostatnią część wakacyjnego poradnika. Na koniec zostawiliśmy wakacje bez przekraczania granicy, konieczności wymiany walut i uczenia się podstawowych zwrotów w obcym języku. Jednym słowem - wypoczynek w Polsce.
Dziś trzecia część naszego poradnika. Po trosze dla odważnych, po części dla ostrożnych. Z jednej strony będzie zatem bardzo gorąco, z drugiej bardzo zielono.
Już blisko połowa Polaków deklaruje, że wyjeżdża na wakacje z biurem podróży – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK przez TNS Polska. Prawie trzy czwarte z nich deklaruje, że czyta umowy przed podpisaniem. Sondaże dotyczące usług turystycznych prowadzone od 2012 roku wskazują na to, że świadomość konsumentów stale rośnie. W tym czasie odsetek osób, które wiedzą, ile mają czasu na reklamację imprezy turystycznej wzrósł z 7 do 21 proc.
Obawy o to, że Wielka Brytania wystąpi z UE spowodowały, że znacząco wzrosły kursy walut obcych. To natomiast daje biurom podróży prawo do podwyższania ceny wycieczek, nawet jeśli zostały wykupione kilka miesięcy wcześniej. Expander radzi, co możemy zrobić w takiej sytuacji. Podpowiada też, jak obniżyć koszty, jeśli wyjazd zagraniczny organizujemy samodzielnie.
Niezależnie od wszystkiego co nas otacza, a często życiowo przytłacza, czas letni to moment, w którym szczególnie intensywnie myślimy o wypoczynku. Jedni chcą naładować swoje wyczerpane akumulatory, inni zresetować głowy. Ktoś odkrywa w sobie nowe pasje, a ktoś inny szuka wyjątkowych miejsc, aby zarażać odkrywaniem świata innych. Bo przecież: "Podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze, a stajemy się bogatsi". Każdy z nas ma swój własny, bardzo dobry powód, aby wyjechać, odpocząć, poczuć przysłowiowy wiatr we włosach lub w żaglach.
Poziom przetworzenia jedzenia – nowe narzędzie pozwala ocenić, jak reagujemy na żywność