Liczba wyników: 461
Prezenty zamawiane przez Internet, paczki, kartki z życzeniami - co zrobić, gdy nie dojdą na czas? Czy można oddać nietrafiony prezent bez względu na kraj zakupu? Jak płacić bezpiecznie? Porady dla Świętych Mikołajów kupujących w sieci przedstawia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Święta Bożego Narodzenia za kilkanaście dni. Rozpoczyna się gorący i szalony okres, czyli zakupy prezentów świątecznych. Zakupy świąteczne w sieci mają wiele plusów. To niższe ceny, szeroki wybór, ale przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Aby cały ten proces przebiegał sprawnie i bez zakłóceń wystarczy przestrzeganie kilku prostych zasad. Jak bezpiecznie zamówić prezenty w sieci? Oto kilka wskazówek serwisu aukcyjnego Allegro i Policji.
Chociaż na europejskich rynkach kosmetycznych można zaobserwować lekką stagnację, w Polsce sytuacja pozostaje korzystna. Polacy coraz częściej sięgają po markowe wyroby. Według badań, na podejmowane decyzje zakupowe w branży kosmetycznej decydujący wpływ ma lokalizacja punktu sprzedaży oraz cena produktów. Jakie jeszcze czynniki wpływają na zachowania konsumenckie w tym segmencie rynku?
Inco-Veritas, producent m.in. płynu do mycia naczyń Ludwik przez 10 lat ustalał z dystrybutorami chemii gospodarczej i nawozów ogrodniczych minimalne ceny odsprzedaży swoich produktów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponieważ w trakcie postępowania spółka współpracowała z Urzędem, uzyskała znaczną redukcję sankcji finansowej. Ostatecznie wyniosła ona ponad 2 mln zł. Przedsiębiorca będzie musiał również zapłacić karę pieniężną za utrudnianie kontroli UOKiK.
Zastawiony stół wigilijny dla większości z nas jest nieodłącznym elementem Świąt Bożego Narodzenia. Jednak wielu nie może sobie na niego pozwolić. Weź udział Świątecznej Zbiórce Żywności i pomóż potrzebującym godnie spędzić święta. Każdy zebrany produkt trafi do osób, które najbardziej tego potrzebują.
Po słynnym „czarnym piątku" przychodzi także zyskujący coraz większą popularność „cyber poniedziałek" (Cyber Monday), tj. dzień w którym e-sprzedawcy mogą liczyć na najwyższe obroty w roku.
Promocje, superoferty, okazje, zestawy, a wszystko to w świątecznej aranżacji. Już od połowy listopada w sklepach zaczyna się okres przedświąteczny. Choinki, mikołaje, renifery, dźwięk kolęd, wszystko to wprawia w radosny nastrój i sprzyja chęci zostawienia w kasie grubszej gotówki. Przedświąteczna machina marketingowa ruszyła.
Aż 35 procent Polaków spodziewa się, że w najbliższym czasie sytuacja gospodarcza pogorszy się, mimo to nie planują oszczędzać na świątecznych wydatkach. Polska rodzina planuje przeznaczyć na tegoroczne święta Bożego Narodzenia ok. 1.950 zł. To więcej niż w roku ubiegłym. Wśród najbardziej pożądanych prezentów pozostają kosmetyki i perfumy, jednak coraz częściej chcielibyśmy otrzymać gotówkę. Dużą popularnością będzie się cieszyć sprzedaż za pośrednictwem kanałów internetowych – przede wszystkim w takich działach jak media i elektronika. Takie m.in. wnioski płyną z badania „Zakupy świąteczne 2011” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Pomimo obserwowanego spowolnienia gospodarczego i zapowiadanej drugiej fali światowego kryzysu, Polacy nie zamierzają oszczędzać na świętach. Jedynie 4% nie kupi nic pod choinkę – wynika z badania TNS OBOP dla Douglas Polska. Przedświąteczne oblężenie przeżywać będą zwłaszcza perfumerie, bo listę bestsellerów prezentowych otwierają kosmetyki, które w tym roku kupi ponad 50% badanych. Na dalszych miejscach uplasowały się książki (33%), słodycze (29%) i odzież (24%). Okazuje się, że Polacy obok kategorii „kosmetyki” wyróżniają kategorię „perfumy” – te na prezent chce kupić ponad 20%.
92-letniej kobiecie nie sprzedano alkoholu, ponieważ nie miała przy sobie dokumentu potwierdzającego jej pełnoletność...
Aktywność na świeżym powietrzu pomaga uchronić się przed chorobami przewlekłymi