Liczba wyników: 2426
W 2010 roku Polacy częściej szukali ofert wypoczynku nad morzem, niż w górach - wynika z danych serwisu otoWakacje.pl. Latem prym wiodły Krynica Morska, Mielno i Niechorze. Wśród kurortów górskich, niezależenie od pory roku, największą popularnością cieszyło się Zakopane
Chociaż na europejskich rynkach kosmetycznych można zaobserwować lekką stagnację, w Polsce sytuacja pozostaje korzystna. Polacy coraz częściej sięgają po markowe wyroby. Według badań, na podejmowane decyzje zakupowe w branży kosmetycznej decydujący wpływ ma lokalizacja punktu sprzedaży oraz cena produktów. Jakie jeszcze czynniki wpływają na zachowania konsumenckie w tym segmencie rynku?
Polacy coraz bardziej interesują się wpływem odżywiania na zdrowie. Poszukują dietetycznych przepisów, podążają za najnowszymi trendami żywienia fitness. Coraz częściej też uważnie czytają etykiety i przyglądają się kupowanym produktom spożywczym. Wiedza Polaków o tym co znajduje się na ich talerzach jest coraz większa ale czy wystarczająca?
Wygoda i swoboda to najważniejszy wyznacznik modowego stylu Polaków. I choć na ilość ubrań w naszych szafach nie możemy narzekać, to zdecydowanie daleko jest nam do ekstrawaganckich kombinacji. Wolimy ubrać się zwyczajnie i niewyróżniająco, a w naszej garderobie królują bluzki, koszule i t-shirty. Czy Polacy są więc stylowi i potrafią dobrze się ubrać?
Polacy niemal powszechnie aprobują przemiany, które zaszły w Polsce po 1989 roku; w tym i zeszłym roku poziom zadowolenia z transformacji jest wyższy niż kiedykolwiek wcześniej - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Wyraźnie mniej osób – około jednej szóstej – myśli o zmianach sprzed dwudziestu jeden lat jako niekorzystnych dla Polaków; taka sama liczebnie grupa jest osobiście rozczarowana tym, co stało się po 1989 roku, i zalicza się do tych, którzy w procesie przemian stracili.
Polacy nie znają swoich uprawnień wynikających z systemu ubezpieczeń społecznych, co więcej - mylą ubezpieczenia. Mniej niż 10 proc. z nas ma w tej mierze zadowalający poziom wiedzy. Brak wiedzy powoduje natomiast, że oceniamy system ubezpieczeń społecznych i Zakład Ubezpieczeń Społecznych przez pryzmat emocji. To wynik badania opinii publicznej przeprowadzonego przez Instytut Spraw Publicznych i Millward Brown.
Spożycie soków owocowych w Polsce stale wzrasta. Jak pokazuje raport AIJN, Polacy wypili w 2016 roku 543 miliony litrów soków owocowych – czyli równowartość pojemności 217 basenów olimpijskich. Mimo stosunkowo małej konsumpcji, pozostajemy liderem spożycia tych produktów wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
Ponad połowa Polaków w ciągu ostatniego miesiąca nie zaoszczędziła ani złotówki. Dla wielu gospodarstw domowych to powód do dużego zmartwienia - w przypadku nagłego pogorszenia ich sytuacji materialnej łatwo mogą popaść w długi. Najnowsze badanie wykonane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Grupy KRUK pokazuje, w jaki sposób Polacy zarządzają domowym budżetem i wydatkami.
Według wyników najnowszego raportu „Polak z wadą wzroku”, aż 91 proc. badanych deklarujących problemy z widzeniem stosuje jedną z dostępnych współcześnie metod korekcji wzroku, z czego 93 proc. uczestników badania wskazało na okulary. W jakich sytuacjach Polacy ich używają, a kiedy z nich rezygnują (np. dla własnej wygody)? Aż 92 proc. respondentów wskazało, że najczęściej sięga po nie podczas korzystania z komputera.
Do generacji 50+ należy aż 42% dorosłych Polaków, a osoby z tej grupy to zaledwie 18% internautów. Pod względem korzystania z sieci przez osoby starsze Polska zajmuje jedne z ostatnich miejsc wśród krajów Unii Europejskiej. Jednocześnie Polacy w wieku 50+ mają znacząco niższe kompetencje cyfrowe, w porównaniu do osób w wieku 16-49. Osoby po pięćdziesiątym często też postrzegają internet jako domenę ludzi młodych i nie widzą w nim niczego interesującego dla siebie.